نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان همدان به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت باحضور معاون توانبخشی،معاون پیشگیری،معاون امور اجتماعی ،معاون مشارکتهای مردمی با اصحاب رسانه استان در سالن شهید رجایی برگزار شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیر کل بهزیستی استان ضمن عرض تبریک هفته دارای معلولیت گفت: شعار امسال پیش به سوی دنیایی فراگیری دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری افراد داری معلولیت است و 12 آذر بهانه است تا بتوانیم با ارتباط بیشتر در جهت ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت مسئولین را پیش قدم نمائیم .

وی افزود:بهزیستی سازمانی حمایتی و تخصصی است که امروزه باتوجه به گسترش فعالیتها و اجرای قانون جامع حمایت از معلولین تبدیل به سازمانی پرسشگر و مطالبه گر شده است که تلاش میکند خدمات خود را ضمن شفاف سازی و در دسترس قرار دادن امکانات جهت جامعه هدف خود تخصصی و به روز ارائه نمائید .

26مرکز روزانه در استان فعال هستند 

دیناری با بیان اینکه ۲۶ مرکز روزانه در سزح استان فعال هستند ادامه داد این مراکز در کنار خانواده معلول به معلولین خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه درصورتی که به هر دلیلی معلول در خانه نگهداری نشود به مراکز شبانه روزی که تعداد آنها ۱۴ مرکزاست ارجاع می شود

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه کلیه روستاهای استان تحت پوشش سی بی آر هستند اضافه کرد در روستاها 13 مرکز سی بی آر وجود دارد  

وی در خصوص اعطای مستمری که به خانواده معلولین و حساب مددحو واریز می شود به معلولین نیز بیان کرد : برای تک معلول ۳۵۰ هزار، ۵۰۰ هزار برای دو معلول، ۷۰۰ هزار سه معلول و ۹۰۰ هزار برای چهار معلول و یک نیلیون و ۱۰۰ هزار به ۵ معلول در خانواده و به بالا پرداخت می سود  

وی با عنوان اینکه ۴۶ هزار مددحوی معلول جسمی ذهنی وجود دارد افزود: از این تعداد ۱۶ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

دیناری در ادامه  به بیش از ۱۱ هزار پشت نوبتی اشاره کرد این افراد پرونده پزشکی آنها در کمیسیون پزشکی تایید شده و در سامانه ثبت گردیده است

وی گفت  شدت معلولیت خفیف را ۹ هزارو ۵۰۰ نفر معلولیت متوسط را ۱۳ هزارو ۸۰۰ ، ۱۴ هزارو ۲۰۰ نفر شدید و ۶ هزارو ۵۰۰ خیلی شدید داری معلول هستند ا دامه داد یک هزارو ۸۰ نفر پرونده نامشخص وجود دارد

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه  معلول بینایی ۵ هزارو ۷۰۰ نفر وحود دارد افزود: ۲۱ هزارو ۱۰۰ نفر معلول جسمی حرکتی ۱۰ هزارو ۹۰۰ ذهنی و ۴ هزارو ۲۰۰ نفر اعصاب و روان و ۶ هزارو ۴۰۰ نفر معلول شنوایی وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان همدان به مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و افزود: ۴۶ مرکز مثبت زندکی در سطح استان وجود دارد که در مکانی که بیشترین تمرکز معلولینرا دارد  احداث شده است .

دیناری در خصوص کمک غیر مستمری نیز افزود بر اساس اولویت بندی مهمترین مبحث بحث اشتعال ،معیشت کمک موردی، مسکن و شهریه دانشحویان و درمان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۱ هزار و ۱۶۷ نفر در حوزه توانبخشی ۹۶ میلیاردتومان غیر مستمری اعطا شد ادامه داد: در شش ماه اول سال به ۳ هزارو ۴۸۰ نفر حدود ۴۰ میلیارد کمک شد.

دیناری  به بحث مسکن معلولین اشاره کرد و ادامه داد:  ۱۴۲ میلبون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۹۲ تا کنون ۲۵ هزارو ۲۵۲ واحد به کمک سازمانهای همکار به یک هزارو ۶۰۰ معلول تحویل شد.

مدیر کل بهزیستی استان به اعطای وام ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت  ۷ ساله با کارمزد چهارساله اشاره کرد و افزود: متاسفانه کمک که از دولت دریافت می شود کفاف پوشش صد درصدی معلولین را نمی دهد.

*اشتغال معلولین درصد بیکاری بالا است

دیناری بیان کرد : دربحث اشتغال معلولین  ۴۰ درصد از معلولین بیکار هستند و این آمار بالا است.

وی به اعطای وام اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان با اعتبار ۷ سال اشاره کرد و ادامه داد: ۴۸۵ نفر از این وام می توانستند استفاده کنند.

دیناری گفت: کارفرمایان که برای افراد معلول اشتغالزایی کنند تا سقف دو میلیارد تومان وام اعطا می شود .

مدیر کل بهزیستی استان  اضافه کرد: سال گذشته به هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۷ ساله و بهره ۴ درصد اعطا شد اگر پیمانکاربرای ۴۰ نفر مددجو را به اشتغال ایجاد کند دو میلیارد تومان وام اهدا می شود.

وی در خصوص قانون سه درصدی که مورد انتقاد اصحاب رسانه است نیز بیان کرد بهزیستی مطالبه گر است و در کنار مددجو قرار دارد و اجازه دخالت به شکل مستقیم نداریم.

دیناری  ادامه داد : سه درصد از حجم استخدامی ها باید از طیف مددجویان باشد اما در عمل ابزار لازم برای نظارت دقیق وجود ندارد.

وی در خصوص بحث مناسب سازی معابر و خیابان اشاره کرد و ادامه داد: رسانه ها در این مورد ورود کرده وبه  بهزیستی را یاری برسانند .

گفتنی است:در این نشست خبرنگاران با مطرح کردن سوالات در حمایت از افراد دارای معلولیت خواستار پیگیری و مشکلات مدد جویان شدند.

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

  

  

کد خبر 48044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد