مناسب سازی تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست

مراسم گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با شعار" پیش به سوی دنیای فراگیر ، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" با حضور دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، عباسعلی رضایی فرماندار ساری ، علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ، جواد طالبی شهردار ساری ، محمد جعفری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران ، مدیران کل شورای هماهنگی رفاه استان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در بوستان ولایت ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همه افرادی که در برگزاری این مراسم کمک کردند ، گفت : دسترس پذیری اماکن و فضاهای شهری برای افراد کم توان ، ناتوان و توانخواه جهت حضور در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی از مطالبات اصلی سازمان بهزیستی است تا افراد دارای معلولیت بتوانند به صورت مستقل به خدمات دسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ، افزود : کمبود بودجه عامل اصلی عملیاتی نشدن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است که امیدواریم با ابتکاردولت و همراهی مجلس انقلابی منابع لازم برای دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت به صورت مستقل و موثر تامین شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مناسب سازی تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست ، ادامه داد : سالمندان ، افراد دارای محدویت های جسمی موقت و زنان باردار نیز به مناسب سازی محیط و اماکن نیاز دارند بنابراین در فضا و اماکن شهری باید به این مسئله توجه جدی شود.

دکتر گوهردهی با تاکید بر اجرایی شدن قانون 3 درصدی اشتغال افراد دارای معلولیت ، گفت : یکی از دغدغه های افراد دارای معلولیت نداشتن شغل است که امیدواریم با اجرایی شدن آن بخشی از دغدغه های افراد دارای معلولیت برطرف شود.

وی با اشاره به وظایف دستگاه های مختلف در اجرایی شدن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ، افزود : در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت وظایف همه دستگاه ها مشخص شده است که امیدواریم همه دستگاه ها به درستی به وظایف خود عمل کنند.

در حاشیه این مراسم افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی با مدیرکل بهزیستی مازندران دیدار و گفتگو کردند.

کد خبر 48037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد