در رسانه | نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی:
افزایش بودجه دستگاه‌های حمایتی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیانگر حمایت مجلس از محرومان است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بودجه دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیانگر حمایت مجلس از محرومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در آئین اهدای یکصد دستگاه ویلچر برقی به مددجویان بهزیستی کردستان که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، با تبریک روز جهانی معلولان اظهار کرد: حرکت خیرینی مانند بهنام محمدی در راستای کمک به نیازمندان به‌ویژه معلولان اقدامی شایسته و ارزشمند و حرکتی خداپسندانه و خردمندانه است.

وی افزود: امیدواریم حرکت این خیر مایه حرکت سایر افراد برای حضور در این عرصه‌های خداپسندانه باشد.

 نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به عنوان نماینده مردم در خانه ملت و به عنوان عضوی از فراکسیون توانخواهان هرآنچه که از لحاظ قانونگذاری و نظارتی باشد پیگیری خواهیم کرد و سعی داریم با کمک و مشورت خود معلولان بتوانیم اقدامات مثبتی انجام دهیم.

فتحی یادآور شد: مجلس شانزدهم شعار اصلیش حمایت از محرومین و مستضعفین بود و در لایحه بودجه 1400 با افزایش بودجه دستگاههای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی مجلس نشان داد اولویتش حمایت از این جامعه است و به شعار خود جامه عمل پوشاند.

وی اضافه کرد: امیدواریم بودجه 1400 را نیز ویژه‌تر ببینیم و بتوانیم شاهد کاهش مشکلات جامعه معلولان باشیم.

استعداد جامعه معلولین باید با تلاش خانواده و جامعه شناسایی شود

شیوا قاسمی پور رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: ترویج درک درست در موذد میائل مربوط به معلولان و افراد کم توان هدف از مراسم روزجهانی معلولان است و بی‌شک همه روزها متعلق به معلولان است و همه باید از حقوق و رفاه شما حمایت کنیم.

وی افزود: باید زمینه ای فراهم شود که در میان عامه مردم آگاهی ها در خصوص دستاورد افراد کم توان در زمبنه‌های فرهنگی، اجتماعی،هنری و فرهنگی بیشتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت حسی حرکتی نباید باعث شود که نتوانید از حق قانونی خود استفاده کنید، اعلام کرد: همه افراد معلول نیز باید بتوانند فعالیت و مانند سایر شهروندان رفت و آمد کنند.

قاسمی‌پور اضافه کرد: آگاهی جامعه ما باید نسبت به توانایی‌هایی جامعه معلولین افزایش یابد و نگاه به آنان تغییر پیدا کند و نباید محدودیت‌های حسی و حرکتی مانع بهره‌مندی این عزیزان از حقوق قانونی که بهره‌مندی عادلانه از همه امکانات است، شود.

وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی به معنای واقعی باید انجام شود و امکان دسترسی جامعه معلولین به امکانات مختلف، آموزشی تفریحی فرهنگی و غیره فراهم شود چرا که مناسب‌سازی برای استفاده از همه امکانات حق طبیعی جامعه معلولین است همه باید در راستای تحقق این حق در حد توان تلاش کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: استعداد جامعه معلولین باید با تلاش خانواده و جامعه شناسایی و با تلاش در مسیر شکوفایی آنها زمینه توانمندسازی این عزیزان فراهم شود.

وی اضافه کرد: نگاه به جامعه معلولین باید تغییر پیدا کند و نگاههای ترحم‌آمیز به این افراد باید کاهش یابد و مشکلات ازدواج، آموزش، رفاه و غیره این افراد حل و فصل شود

کد خبر 48028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد