در رسانه| نماینده جامعه معلولان قروه:
۲۳۰۰ واحد مسکن برای معلولان در کردستان احداث شده است

نماینده جامعه معلولان شهرستان قروه گفت: در هشت سال اخیر با همراهی خیرین و بهزیستی، دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن برای معلولان در شهر و روستاهای کردستان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، صادق حسین‌زاده نماینده جامعه معلولان شهرستان قروه در مراسم اهدای یکصد دستگاه ویلچر برقی به مددجویان بهزیستی کردستان که در سالن آزادی سنندج و با کمک بهنام محمدی از خیرین برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر 51 هزار معلول در  شناسایی شده است و این افراد هر کدام به نوعی از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد معلول شناسایی شده تنها 20 هزار نفر از خدمات معیشتی و مستمری بهزیستی بهره می‌برند و نیاز است مسئولان کشوری مشکل معلولان را در سطح استان مورد توجه قرار دهند تا شاهد کاهش مشکلات و دغدغه معلولان استان باشیم.

نماینده جامعه معلولان شهرستان قروه اعلام کرد: 19 هزار معلول شناسایی شده در روستاها زندگی می‌کنند که از بسیاری از خدمات محرومند و باید در قالب برنامه خدمات توانبخشی مبتنی بر جوامع و یا مبتنی بر  توسعه جوامع محلی از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

حسین‌زاده بیان کرد: چهار هزار معلول استان نیازمند دریافت خدمات هستند اما بدلیل سهمیه‌هایی که دارند نمی‌توانند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه 70 سازمان مردم نهاد و مرکز معلولین دارای مجوز به معلولان خدمات ارائه می‌دهند، اعلام کرد: در طول هشت سال اخیر با کمک خیرین و مردم و بهزیستی دو هزار و 300 مسکن برای معلولین در شهر و روستا ساخته شده است و اکنون 450 مسکن در حال احداث است که نیازمند کمک خیرین است.

نماینده جامعه معلولان شهرستان قروه اضافه کرد: 30 موضوع اولویت‌دار دغدغه معلولان است که از جمله آنها آموزش در مدارس و تامین هزینه‌های بالای درمانی و وسایل کمک توانبخشی برای معلولان است و نیاز به توجه دارد.

وی مطالبه معلولان را توجه به قانون حمایت از جامعه معلولان و تشکیل فراکسیون حقوق افراد دارای معاولیت دانست و از نمایندگان مجلس خواستار توجه به این مطالبات شد.

افراد دارای تمکن مالی یاریگر نیازمندان باشند

وکیل حقوقی بهنام محمدی خیر  مراسم نیز در این آئین اعلام کرد: بهنام محمدی بخشی از داشته خودش را برای رضای خدا به معلولان اهدا کرده است.

سید محمود علیزاده طباطبایی، روی گشاده، دل مهربان، دست دهنده و زبان نرم از ویژگی‌های افراد بهشتی است، افزود: محمدی بعنوان یک خیر این ویژگی‌ها را دارد و از ثروت خود در محرومترین مناطق کشور هزینه می‌کند که ذبح 550 راس دام سنگین، ساخت 6 واحد مسکونی، آزادی یکصد زندانی مالی، اهدای بسته‌های معیشتی و کمک به دارو و درمان و اهدای 100 ویلچر برقی به معلولان از خدمات این خیر به مردم مناطق محروم است.

وی اعلام کرد: افرادی که به لحاظ مالی توان مالی دارند باید دست نیازمندان را بگیرند و به افراد نیازمند به‌ویژه در مناطق محروم یاری برسانند.

کد خبر 48021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد