اردستان | بیش از هزار معلول شناسایی شده در اردستان دارای پرونده هستند

رییس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت : یک هزار و ۶۹ معلول جسمی و ذهنی در حوزه توانبخشی این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اردستان، محمد علی مطلب زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اعلام روز شمار هفته و شعار روز جهانی معلولین (پیش به سوی دنیایی فراگیر) افزود : معلولیت افراد زیر پوشش بهزیستی اردستان شامل، جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان است و ماهانه ۴۳۰ خانوار بین  ۳۵۰  هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه و مستمری دریافت می کنند.

وی ادامه داد : ۲۸ دانش آموز معلول زیر پوشش بهزیستی ماهانه افزون بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیل دریافت می کنند، همچنین پنج دانش آموز زیر پوشش هستند که شهریه آنان نیز پرداخت می شود، همچنین این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک توانبخشی، حق پرستاری ضایعه نخاعی، لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره نیز برخوردار می شوند.

رئیس اداره بهزیستی اظهار داشت : ۵۳ خانوار دارای ۲ فرزند ۲ خانواده دارای ۳ فرزند و یک خانواده با چهار معلول در این شهرستان زندگی می کنند که برای تامین مسکن این خانواده ها طبق برنامه از سوی دولت اقدام شده است.

مطلب زاده از ارائه ۲۳ نوع خدمت پزشکی، معافیت از سربازی، کمک هزینه تحصیل، حق پرستاری، کمک هزینه توانبخشی، بیمه و وام اشتغال به معلولان خبر دادن و خاطر نشان کرد : در سال جاری به ۵۱ نفر وام ۵۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد : ۵۹ مورد حق پرستاری شامل؛ ۱۷ مورد حق پرستاری ضایعه نخاعی و ۴۲ مورد حق پرستاری خانواده محور ماهانه به هر کدام یک میلیون تومان به معلولان در این شهرستان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان افزود : مرکز های معلولان زیر پوشش بهزیستی اردستان خانه سالمندان سادات کشاورز زواره با ۱۶ نفر سالمند، مرکز شبانه روزی توان بخشی کچومثقال با ۱۰ توان یاب ذهنی، مرکز روزانه حرفه آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۷ توان یاب، ۲ مرکز فیزیوتراپی و گفتار درمانی تشکیل شده است.

مطلب زاده در پایان گفت : در حوزه پیشگیری از آسیب ها، معلولیت ها و اعتیاد، چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده سینا، مرکز ترک اعتیاد ساحل سلامت با افزون بر ۲۰۰ پرونده، گروه همیاران سلامت روان کویر اردستان و دفتر مشاوره راه سبز به مراجع خدمات ارائه می کنند.

کد خبر 48020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد