در رسانه | اهدای ۱۰۰ دستگاه ویلچر برقی به توانخواهان کردستان

در گرامیداشت روز جهانی معلولان، ۱۰۰ دستگاه ویلچر برقی به ارزش کلی ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به توانخواهان کردستان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صبح امروز در مراسمی  ۱۰۰ دستگاه ویلچر برقی به ارزش کلی ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور جمعی از مسوولان و جامعه هدف بهزیستی استان، به توانخواهان زیرپوشش بهزیستی کردستان به مناسبت روز معلولین اهدا شد.

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  فراکسیون ویژه معلولین در مجلس تشکیل شده و منبعد این فراکسیون پیگیر نیازها و خواسته‌های این قشر از جامعه همیشه در بین نمایندگان هستند تا مسائل معلولان به بهترین شکل حل شود.

وی گفت: حمایت از جامعه نیازمندان و مستضعفین و محرومین شعار دولت بوده و این شعار در حال تحقق است.

فتحی عنوان کرد: عزم نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات نیازمندان و جامعه معلولین جزم است و در همین راستا توجه به این قشر در تصویب بودجه سال‌جاری و اختصاص سهم قابل توجهی به جامعه زیرپوشش نهادهای حمایتی است.

وی اذعان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ جامعه معلولین به صورت ویژه‌تر دیده خواهد شد.

قانون حمایت از معلولان اجرایی شود

حسین‌زاده مشاور مدیرکل بهزیستی در امور معلولین در این مراسم اظهار کرد: توجه به ارتقای آموزش در بین جامعه معلولین باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: تورم اقتصادی و افزایش قیمت کالاها و وسایل توانبخشی موجب شده در تامین این اقلام جامعه معلولین دچار مشکل جدی باشند.

وی خاطرنشان کرد: قانون جامع حمایت از معلولین در سال ۹۷ در مجلس تصویب شده اما در اجرا و عملیاتی شدن آن به درستی عمل نشده است.

حسین‌زاده افزود: نداهایی در زمینه کاهش بودجه بهزیستی مطرح است که انتظار هست نمایندگان مجلس در این زمینه از جامعه معلولین دفاع کنند.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ سازمان و ان‌جی‌او در سطح استان در راستای خدمت به جامعه معلولین در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مشاور مدیرکل بهزیستی کردستان در امور معلولان با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکن برای معلولین در سطح استان احداث شده است، افزود: ۴۵۰ واحد مسکونی دیگر هم برای معلولین در حال حاضر در دست احداث است که اتمام آنها نیازمند حمایت جدی از سوی خیرین دارد.

 حجت‌الاسلام عاقل‌زاده رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم اظهار کرد: معلولانی وجود دارند که در عرصه.های مختلف علمی فرهنگی و غیره افتخارآفرین هستند.

وی گفت: خداوند را شاکر هستیم در نظامی زندگی می‌کنیم که توجه به اقشار جامعه به ویژه نیازمندان و معلولان توجه خاصی داشته و ایجاد دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد در همین راستا شکل گرفته است.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم آسیب و معلولیت نداشته باشیم باید با آموزش و حمایت زمینه توانمندسازی این توانخواهان گام اساسی برداریم.

عاقل‌زاده اضافه کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه نحوه برخورد با توانخواهان از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت ورود خیرین به حمایت از جامعه معلولین شد و گفت: باید از ظرفیت خیرین در داخل و خارج از کشور در این حوزه بهره بگیریم.

وی در ادامه خطاب به مسئولان گفت: هرچه در مسیر خدمت به مردم به ویژه توانخواهان و نیازمندان حرکت کنیم رضایت خدا را به دنبال دارد.

کد خبر 48011

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد