تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان خود سرپرست است

تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان خود سرپرست است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ،  بامری رییس اداره بهزیستی ایرانشهر با بیان اینکه تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است گفت: در همین زمینه هفت گروه همیار متشکل از ۵٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است.

وی گفت :  گروه‌ها متشکل از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند.

وی بیان کرد: هم‌اینک زنان و دختران سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در قالب گروه‌های همیار در رشته‌های خیاطی، سوزن دوزی، پخت نان، کشاورزی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر با بیان اینکه تا کنون افزون‌بر یک میلیارد ریال تسهیلات به گروه‌های همیار پرداخت شده است، گفت: گروه همیار طرحی است که در قالب آن زنان سرپرست خانوار و یا دختران خودسرپرست با حمایت مالی بهزیستی گروه‌های هفت نفره تشکیل می‌دهند و با دریافت کمک بلاعوض بهزیستی اقدام به راه‌اندازی مشاغل مختلف خانگی و صنعتی می‌کنند.

وی زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولان را جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و افزود: مهمترین رویکرد برنامه‌های سازمان بهزیستی در شهرستان ایرانشهر ارائه خدمات توانمندسازی و توان بخشی است و پایدارسازی کسب و کارهای خرد جامعه هدف نیز در دستور کار قرار دارد.

بامری ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان را از دغدغه‌های اصلی بهزیستی ایرانشهر ذکر کرد و اظهارداشت: به همین منظور برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به جامعه هدف ارائه می‌شود و تقویت مهارت‌های فنی و بازتوانی آنان مدنظر است.

وی فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود، تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های رشد استعدادها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گروه‌های همیار عنوان کرد.

کد خبر 47999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد