در رسانه | دستگاه‌های اجرایی فضاهای معنوی برای معلولان فراهم کنند

استاندار قزوین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست فضاهای مادی و معنوی بهتری را برای معلولان به ویژه دانش آموزان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، اعلایی، استاندار قزوین در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی فضاهای معنوی برای معلولان فراهم کننددستگاه‌های اجرایی استان کمک کنند تا فضاهای مادی و معنوی بهتری برای معلولان به ویژه دانش آموزان معلول فراهم شود.

اعلایی افزود: در کنار معلولان هستیم و تلاش می‌کنیم امکانات مطلوبی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بهزیستی، متولی حمایت از یک و نیم میلیون معلول

حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم در این همایش گفت: از یک میلیارد معلول در جهان، ۸۰ درصد از آن‌ها در کشورهای آسیایی زندگی می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در ایران ۸ میلیون معلول زندگی می‌کنند که یک و نیم میلیون نفر از آن‌ها تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی افزود: ۶۱۰ مرکز یادگیری برای دانش آموزان معلول و استثنایی ایجاد شده است تا سرانه فضای آموزشی آن‌ها به یک و نیم متر برسد.

حسینی تصریح کرد: ٧٠٠ نیروی توانبخش برای خدمات آموزشی به دانش آموزان معلول و استثنایی مشغول به کار هستند.

وی افزود: در بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانش آموزان معلول و استثنایی تخصیص یافته است.

تحصیل ۲۲۰۰ دانش آموز معلول در استان قزوین

اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این همایش گفت: امروز دور هم جمع شدیم تا با کمک دستگاه‌های اجرایی، نیاز دانش آموزان معلول را برطرف کنیم.

وی افزود: باید برای مناسب سازی و آماده سازی فضاهای شهری و اداره‌ها جهت استفاده معلولان تلاش کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که دانش آموزان معلول، به مدارس تلفیقی راه پیدا کنند تا بتوانند زودتر در جامعه حضور داشته باشند.

اصفری تصریح کرد: با کمک خیرّان به دنبال مدرسه سازی برای معلولان هستیم و باید به آموزش دانش آموزان معلول و نیازهایشان بیشتر توجه کنیم.

وی افزود: ٧٧ درصد مدرسه‌های استان قزوین برای استفاده دانش آموزان معلول، آماده سازی شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز معلول در استان قزوین داریم و بیش از هزار دانش آموز معلول در مدارس تلفیقی تحصیل می‌کنند.

در پایان این مراسم از ٢٨ دانش آموز و دانشجوی معلول نخبه استان قزوین تجلیل شد.

کد خبر 47960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد