ساخت سه هزار و ۱۰۰ مسکن برای جامعه هدف بهزیستی در خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: سه هزار و ۱۰۰ مسکن برای جامعه هدف بهزیستی در خراسان جنوبی از ابتدای طرح مسکن ساخته شده که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ واحد برای معلولان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عرب‌نژاد صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بهزیستی پیشگیری از معلولیت‌ها است که این موضوع با آگاه‌سازی همه اقشار جامعه محقق می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم تمام حقوق معلولان را استیفای کنیم، بیان‌کرد: یکی از اقدامات ما جذب خیرین برای خرید تجهیزات توانبخشی و سایر نیازمندی‌های مرتبط با معلولان است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه ستاد اجرایی قول و تعهد خرید ۱۰۰ دستگاه ویلچر را داده که واگذاری ۸۲ ویلچر محقق شده است، گفت: ما در دو مرحله و در هر مرحله یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی نیز جذب کردیم.

نرخ معلولیت در خراسان جنوبی بالا است

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۲۸ هزار و ۱۰۱ معلول وجود دارد، (هر فرد امکان داشتن چند معلولیت را نیز دارد) افزود: نرخ شیوع معلولیت در کشور حدود ۲.۱ درصد ولی در خراسان‌جنوبی ۳.۶ درصد است و در برخی مؤلفه‌ها چون معلولیت‌های ذهنی رتبه اول کشوری را داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در استان ۸۰ درصد معلولیت‌ها به علت ژنتیکی و ۲۰ درصد بر اثر حوادث گفت: تلاش ما بر این است که با توسعه خدمات ژنتیکی درصد معلولیت‌ها را در خراسان‌جنوبی کاهش دهیم.

عرب نژاد اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۳۵ مرکز روزانه و ۲۰ مرکز شبانه روزی از جمله مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) به معلولان عزیز ارائه خدمت می‌کند.

وی بیان‌کرد: در زمینه حق پرستاری نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های ویژه و برای معلولیت‌های شدید ماهیانه یک میلیون تومان پرداخت می‌کنیم و شهریه دانشجویان معلول نیز براساس ضوابط رایگان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت سه هزار و ۱۰۰ مسکن برای جامعه هدف بهزیستی گفت: از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ مسکن برای معلولین بوده است و از مجموع سه هزار مسکن تعداد دو هزار و ۴۰۰ واحد تحویل شده است.

اشتغال‌زایی برای ۳۳۰ معلول

عرب‌نژاد با بیان اینکه در زمینه اشتغال‌زایی برای معلولان نیز رایزنی‌هایی داریم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما برای سال ۱۴۰۰ ایجاد ۴۸۰ فرصت شغلی برای معلولان است که تاکنون برای ۳۳۰ نفر از معلولان اشتغال‌زایی کرده‌ایم.

وی گفت: حدود دو میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال نیز از ابتدای امسال تاکنون برای خرید تجهیزات توانبخشی هزینه کرده‌ایم و برای ۴۸۷ نفر از معلولان یک میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه ایاب و ذهاب داده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از برنامه‌های هفته جهانی معلولین معرفی توانمندی‌ها و بررسی چالش‌های پیش روی آنان است و در این راستا برنامه‌هایی چون جشنواره فرهنگی-ورزشی ویژه معلولان را برگزار می‌کنیم

کد خبر 47947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد