مددجویان متقاضی مسکن در سامانه سراسری ثبت‌نام کنند

رحیمی گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، در سامانه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رحیمی» در نشست خبری با بیان اینکه از 3100 واحد در حال‌احداث مسکن برای معلولان در خراسان جنوبی 2400 واحد تحویل‌شده و بقیه در حال ساخت است، اظهار داشت: تمام معلولان جامعه هدف بهزیستی باید برای ثبت‌نام در طرح جهش مسکن در سایت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه معلولان بالای 20 سال مجرد هم در این طرح مانند متأهل‌ها دیده می‌شوند و شرایط برخورداری مسکن را دارند، افزود: لذا این افراد هم می‌توانند در سایت مسکن و شهرسازی ثبت‌نام کنند، چراکه چنانچه وام بلاعوض و یا تسهیلات قرض الحسنه در خصوص مسکن مددجویان تعیین شود، تنها از این طریق خواهد بود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اشتغال و به‌کارگیری معلولان توسط نهادهای خیریه و شرکت‌های خصوصی از کارهای خداپسندانه‌ای است که باید ترویج پیدا کند، گفت: سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌های خصوصی مطابق قانون سه درصد پرسنل خود را باید از معلولان تامین کنند در همین راستا مشوق‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی دیده شده‌است.

رحیمی ادامه داد: چنانچه خود فرد معلول بخواهد اشتغالی را راه‌اندازی کند، تسهیلات 100 میلیون‌تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت‌ساله به او تعلق می‌گیرد و چنانچه کارفرما هم بخواهد شخص معلولی را به کار بگیرند تسهیلات 100 میلیون‌تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت‌ساله به او  پرداخت می شود علاوه‌براین بیمه شخص نیز سهم بیمه کارفرما را بهزیستی پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین در راستای جبران عدم کارآیی، بهزیستی معلولین جسمی حرکتی که کارایی پایین‌تری دارند برای جبران عدم کارآیی به کارفرماها مبلغی را بین 20 تا 50 درصد حقوقی که به آن‌ها می‌دهد را پرداخت می‌کند.

کد خبر 47944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد