پیام استاندار اصفهان به مناسبت روز جهانی معلولین

دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی معلولین را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی معلولین را تبریک گفت.

متن پیام استاندار اصفهان به شرح زیر می باشد:

بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمٌ

وَأَیُّوبَ إِذْ نَادَی رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ (ایه شریفه ۸۳، سوره مبارکه انبیاء)

در تقویم جهانی سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولین زینت یافته است تا روزی برای تکریم انسان هایی شخیص و محتشم باشد، انسان هایی که به عمل ثابت نموده اند معلولیت با محدودیت برابر نیست و فرد توانخواه با توکل بر ایزد متعال، همت عالی، اعتماد به نفس والا و اراده بی بدیل خویش می تواند سخت ترین شرایط را به شایسته ترین اسباب مبدل سازد و جلوه های زیبایی از شکوفایی استعداد ها و غلبه بر ناتوانی ها را به جامعه بشری عرضه نماید. ایشان به رغم داشتن برخی محدودیت های در تمامی عرصه سرافراز و کامیاب، استوار و رادین عمل می نمایند تا مصداق و تجلی بارز حکمت الهی و رحمت ایزدی باشند.

روز جهانی معلولین فرصت مغتنمی برای بازبینی اقدامات انجام شده از سوی مسئولان و سازمان های مردم نهاد است به ویژه در زمینه احیاء حقوق معلولان، میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین و تغییر و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به موضوع معلول و معلولیت در سطح جامعه است. رویدادی است تا همگان با عزمی قاطع تلاش و مجاهدت برای تدارک زمینه های لازم جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه و بالفعل معلولین را سیادت نمایند. روزی است برای پیگیری مطالبات این عزیزان در راستای پیشبرد روند مناسب سازی فضاهای شهری، اداری و همگانی به منظور رفاه بیشتر این قشر و البته بسط و هم افزایی بیشتر چتر های حمایت قانونی از این نمادهای اراده.

اینجانب ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات ارزنده اداره کل بهزیستی استان اصفهان و نگاه آکنده از دغدغه برای جامعه هدف توانخواه به خصوص در زمانی که بیماری منحوس پاندمیک کرونا به گونه ای سهمناک عرصه جهانی را در می نوردد، تشکر نموده و با عنایت به آمارهای بسیار محدود تلفات و بیماران مبتلا به کووید ۱۹  از خانواده معلولین استان اصفهان، این موضوع را گواهی متقن و مبرز بر مجاهدت ها و ممارست های شبانه روزی مسؤلین و کارشناسان بهزیستی استان و مربیان و مراقبین مراکز تحت نظارت این عزیزان منظور نموده و روز جهانی معلول را به جامعه معلولین و خانواده های بردبار و صابر ایشان تبریک و تهنیت عرض نموده و برای کلیه  خیرین و خادمین این جامعه شکیبا و ساعی آرزوی توفیق و بهروزی روز افزون دارم.

 سید رضا مرتضوی
استاندار

کد خبر 47937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد