ارائه خدمات مشاوره مددکاری و معیشتی به بیماران مبتلا به ‏HIV

 دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس در نشست خبری به مناسبت روز جهانی ایدز( ۱۰ آذر) گفت: در طرح باشگاه مثبت؛ بهزیستی فارس به ۴۳۲ نفر از افراد مبتلا به اچ آی وی شامل ۲۴۷ مرد،۱۵۰زن و یازده کودک خدمات‌رسانی می کند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

کشفی نژاد بیان داشت:
 بهترین راه کنترل بیماری ایدز پیشگیری و آگاه سازی از راه‌های انتقال این بیماری است و بهزیستی فارس نیز برای تحقق شعار :
"اجازه نمی دهیم ویروس کرونا برنامه مراقبت اچ آی وی را تحت تاثیر قرار دهد: پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری ،تشخیص،مراقبت و درمان "
تمام توان خوددر زمینه آگاه‌سازی آموزش و پیشگیری جهت گروه هدف که کودکان کار و خیابان افراد دارای بیماری اعتیاد و زنان با رفتارهای پرخطر و سایر هم استانیهای عزیز هستند، به کار گرفته است.
 او در ادامه گفت: در طرح باشگاه مثبت؛ بهزیستی فارس در شش ماهه نخست به ۴۳۲ نفر افراد مبتلا به اچ آی وی خدمات شامل: مشاوره ،خدمات اجتماعی، دندانپزشکی، کمک هزینه پزشکی، تحصیلی، معیشتی و حرفه‌آموزی ارائه کرده است.
 مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت :
در جهت شناسایی بهتر و بیشتر  افراد مبتلا به اچ آی وی، توسط کارشناسان ذیربط در مراکز تحت نظارت این اداره کل تست اچ آی وی هر سه ماه یکبار از کلیه مراجعین اخذ می گردد ،بر این اساس در شش ماهه نخست امسال در مراکز کودکان کار و خیابان از ۲۴۵ مورد کودک مورد مثبتی نداشتیم اما در مرکز نگهداری و درمان معتادین متجاهر(ماده ۱۶ )از ۶۳۷ تست ۷ پاسخ مثبت و در مراکز اقامتی میان مدت (کمپ ترک اعتیاد) تعداد  ۹۸۴تست انجام و ۹ومورد مثبت شناسایی شدند.
کشفی نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمپین کشوری
" من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم "
که با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سایر ارگانها در سراسر کشور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر برای عموم انجام می‌گردد در استان فارس نیز در کلیه شهرستان های استان در مراکز تابعه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/فاطمه رضایی

کد خبر 47931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد