استان اردبیل ۳۸ هزار معلول جسمی و روانی دارد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم استان اردبیل ۱۸۵ میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده اند، گفت: ۳۸ هزار معلول جسمی و روانی در استان اردبیل شناسایی شده اند.

بهزاد ستاری گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال ۹۷ توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد که توانست بسیاری از مشکلات معلولان را حل و فصل کند اما متاسفانه بعضی از مفاد این قانون یا هنوز اجرایی نشده و یا ناقص اجرا می شود.

قانون ۳ درصد معلولان بصورت کامل اجرا نمی شود

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: اگر قوانین همچون تامین هزینه های درمان، قانون ۳ درصد معلولان و غیره به صورت کامل اجرا شود زمینه خوبی برای حمایت بیشتر از معلولان در جامعه فراهم می شود.

ستاری خاطر نشان کرد: ۳۸ هزار معلول جسمی و روانی در استان اردبیل شناسایی شده اند که از این تعداد ۲۴ هزار معلول در سامانه بهزیستی استان پرونده حمایتی دارند و از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل مصوبات خوبی برای حمایت از معلولان صورت گرفت که از جمله پرداخت هزینه های لوله کشی گاز خانه معلولان و تلاش برای احداث خانه و پرداخت حق بیمه کارفرما در صورت به کار گیری و اشتغال معلولان است.

بهزاد ستاری گفت: مردم استان در سال جاری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده اند که از این مقدار ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۸۵ میلیادر ریال نیز غیر نقدی بوده است.

کد خبر 47926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد