بهره مندی ۲۴ هزار معلول اردبیلی از خدمات بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲۴ هزار معلول در استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل بهزاد ستاری مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در همایش گرامیداشت روز معلولان گفت: ۳۸ هزار معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت نام کرده اند و ۲۴ هزار معلول از خدمات مستمر و غیر مستمر برخوردارند.
وی در خصوص حل مشکل اشتغال معلولان استان بیان کرد:مقرر شده بود ۸۰۰ معلول و مددجو بکارگیری شوند که تاکنون حدود ۷۰ درصد مخقق شده است.

پرداخت کامل حق بیمه کارفرمایان افراد معلول
بهزار ستاری با بیان اینکه بهزیستی حق سهم بیمه کارفرما را به طور کامل پرداخت می‌کند افزود: این مشوق قبلا ۵ سال بود، اما حالا ۳۰ سال بوده و تا دوره بازنشستگی کامل پرداخت می‌شود.
وی همچنین به طرح ملی مسکن اشاره کرد وگفت: ۱۵ آذر آخرین مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن می‌باشد لذا معلولان و مددجویان نیز از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار اردبیل هم در این همایش اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی موظف هستند مناسب سازی محیط را برای معلولان انجام دهند و اقداماتی نیز توسط دستگاه‌ها و محیط شهری انجام یافته، اما نواقص و مشکلاتی هم وجود دارد
امامی یگانه تشریح کرد: برای بهسازی اماکن عمومی و پر تردد شهری هم باید به طور حتم از خود معلولان کمک گرفته شود، چرا که نگاه آن‌ها با تلقی افراد سالم متفاوت است و از این رو انتظار می‌رود کاستی‌ها را به بهزیستی انعکاس دهند تا نیازمندی‌ها به خوبی شناسایی و با کمک شهرداری و شوراهای شهر برطرف شود.
وی تاکید کرد: معلولان اگرچه با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اما باید شرایطی فراهم شود که بتوانند به راحتی در جامعه حضور یابند و از امکاناتی مانند سالن‌های ورزشی استفاده کنند.
فرماندار اردبیل ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در زمینه واکسیناسیون از سوی مسئولان بهداشت و درمان و بهزیستی، افراد در همه مراکز زیر پوشش هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند و از جمعیت معلولان این شهرستان تا کنون گزارش فوت ناشی از کرونا نداشتیم.
مناسب سازی فضای شهری، حل مشکل اشتغال و مسکن از مهمترین دغدغه‌های معلولان است که در این همایش بر آن‌ها تاکید کرد.
سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) از سال ۱۹۹۲ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری و شعار امسال "پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" تعیین شده است.

کد خبر 47886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد