کارآفرینی و تولید وابسته به مهارت آموزی

اگر قصد کرده اید در مسیر کارآفرینی و تولید قدم بردارید باید بدانید که نیازمند به مهارت‌آموزی هستید مثل پدر و پسری که در تولید صفر تا صدی ویلچر به مهارت‌های وابسته به آن مسلط هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به مناسبت روز جهانی معلولان به سراغ کسی رفتیم که با وجود معلولیت توانسته کسب و کاری را راه اندازی کند.

محمد براتی در کنار فرزندش امیر براتی ۱۳ سال پیش به تولید ابزاری پرداختند که نیاز جامعه معلولین است.

تولید ویلچر همان هدفی بود که از ابتدا به دنبال بودند و از یک کار کارگاه ۷۰ متری امروز به یک کارگاه ۸۰۰ متری رسیده اند.

محمد براتی که از همان دوران نوزادی با یک معلولیت جسمی مواجه شده بود در طول زندگی اش با مشکلات جامعه هدف یعنی معلولان یا همان توانیابان مواجه بود در نتیجه تصمیم می‌گیرد همراه با پسرش کار تولید ویلچر را راه اندازی کند.

محمد براتی می‌گوید: ۷۰% کارکنان این کارگاه شامل کسانی می‌شود که دچار معلولیت هستند.

او می‌گوید: در ابتدا روزانه ۴ عدد، اما امروز حدود ۴۰ میل شعر در روز در کارگاه شان تولید می‌شود.

محمد براتی که کار مهندسی و فنی کسب و کارش را به پسرش سپرده است میگوید: از همان ابتدا با پسرم تقسیم کار کردیم و من به مدیریت کلان کارگاه میپردازم و پسرم به امور فنی آن.

امیر براتی که تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته مهندسی صنعت گذرانده است می‌گوید کسانی که اینجا کار می‌کنند با تمام حرفه‌های فلز کاری جوشکاری تراشکاری و مشابه آن آشنا هستند و حتی بسیاری از کسانی که دارای معلولیت هستند به سرعت یاد می‌گیرند و به پیشرفت کارگاه کمک می‌کنند.

او که مدیریت فنی کارگاه را به دست گرفته است همچنان خودش دست به ابزار است.

امیر براتی اضافه می‌کند: کسب و کارهای فنی نیاز به یادگیری مداوم دارند و باید همیشه دست به کار باشیم و هیچگاه احساس نکنیم که همه چیز را یاد گرفته ایم که در این صورت متوقف خواهیم شد و پیشرفتی در کسب و کار خود نخواهیم داشت.

مهارت آموزی هیچ محدودیتی ندارد و هر کسی می‌تواند با هر شرایطی یک مهارت را یاد بگیرد و به کارآفرینی و درآمدزایی برسد.

کد خبر 47795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد