مردم پشتیبان همیشگی بهزیستی و معلولان هستند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: مردم از پشتیبان‌های همیشگی و ثابت بهزیستی هستند و قدردان لطف و همراهی آنها هستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان امروز چهارشنبه دهم آذر ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: مردم از پشتیبان‌های همیشگی و ثابت بهزیستی هستند و قدردان لطف و همراهی آنها هستیم.

وی تصریح کرد: شعار هفته بزرگداشت معلولان در سال جاری "پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از کرونا" است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: نزدیک به ۵۰۰ نفر تا امروز بدون مداخله بهزیستی استان تهران و با مشارکت یک موسسه خیریه خدمات و اقلام مرتبط با معلولیت مثل پروتزهای مورد نیاز، کفش‌های طبی و ... را دریافت کرده‌اند.

خادم گفت: برای شناسایی معلولان نیازمند و ارائه خدمات مورد نیاز مقل مناسب سازی منازل آن‌ها از حضور مشاوران بهره‌مند می‌شویم.

وی همچنین گفت: معلولین هم باید مثل سایر افراد از امکانات موجود در جامعه بهره‌مند شوند و ما وظیفه داریم که فضاها و فرصت‌های مناسب را برای آن‌ها فراهم کنیم.
معاون امور توانبخشی بهزیستی تهران خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم بهزیستی در سال جاری استفاده از ظرفیت‌های مردمی و امضاء تفاهم نامه‌هایی مشترک با برخی از موسسات غیر انتفاعی در جهت ارائه خدمات هر چه باتر به مددجویان بهزیستی به ویژه جامعه معلولان است.
خادم اضافه کرد: طی امضاء تفاهم نامه‌ای با یک موسسه غیر انتفاعی کار مناسب سازی خانه ۵۰ نفر از خانواده تحت پوشش بهزیستی در حال انجام است و همین موسسه مردمی تا کنون ۸۰ عمل جراحی را بدون دریافت هزینه‌ای از مددجویان انجام داده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ مرکز حمایت مراقبتی ویژه معلولان در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند و تا پایان سال تعداد این مراکز به ۲۰ مرکز می‌رسد.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: کمک مردم به بهزیستی ۴ میلیارد تومان بوده است و در جهت ارائه خدمات بهتر و در دسترس‌تر ستاد توانمندسازی را تاکنون در محلاتی چون هرندی، شوش، مولوی و برخی محلات دیگر راه‌اندازی کرده‌ایم.
خادم همچنین افزود: موضوع مناسب سازی معابر و همچنین خانه‌های معلولان را باید با جدیت بیشتری نسبت به قبل دنبال کنیم و اقدامات قبلی در این زمینه کافی نبوده است.

کد خبر 47720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد