تهرانی‌ها بیش از چهار میلیارد تومان به معلولان کمک کردند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان به معلولان کمک کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا،  سید احمد خادم‌ روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان افزود: از سوی موسسات غیرانتفاعی که با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده اند، تا امروز به ۵۰۰ نفر از مددجویان سازمان بهزیستی کمک‌های مردمی نظیر کفش‌های طبی و پروتزهای درمانی اهدا شده است.

وی ادامه داد: از سوی یکی از موسسه های غیرانتفاعی ۸۰ معلول تحت عمل رایگان قرار گرفته اند.

خادم با بیان اینکه ۵۰ خانوار در شهر ری تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: یکی از موسسه های حمایتی در این شهرستان در حال نوسازی است.

وی با اشاره به شعار امسال برای روز معلولان مبنی بر «پیش به سوی دنیایی فراگیری، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری افراد داری معلولیت است»  اذعان داشت: معلولان بخشی از جامعه هستند و حق بهرمندی از تمام ظرفیت‌های جامعه را دارند،  مکلف هستیم فضاها و فرصت‌های مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه فرهنگسازی و قوانین برای مناسب سازی معابر مصوب شده است باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

خادم با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما در سالجاری استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، گفت: برای احیای مراکز روزانه توانبخشی و ارائه خدمات به معلولان تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا خانه‌های حمایتی مراقبتی افزایش یابد، افزود: هم‌اکنون ۱۴ مرکز حمایت مراقبتی در حال فعالیت است که تا پایان سال این مراکز به ۲۰ مرکز افزایش پیدا می کنند.

خادم با اشاره به راه‌اندازی ستاد توانمندسازی در محلات هرندی، شوش و مولوی و دیگر محلات خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این ستاد فرصتی برای ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.  

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرا نشدن طرح‌های مناسب‌سازی در کشور و تهران افزود: مناسب‌سازی یکی از موضوعات مهم سازمان بهزیستی است که باید به صورت جدی دنبال شود.  

کد خبر 47718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد