رباط کریم| اقدامات اورژانس اجتماعی در روز جهانی منع خشونت علیه زنان

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی رباط کریم در خصوص روز جهانی منع خشونت علیه زنان به تشریح  اقدامات در این خصوص پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فاطمه باباگلی، برپایی جلسه با عوامل انتظامی، استقرار کارشناسان در روستاهای اطراف، خدمات مشاوره ای، توزیع بروشور را از این اقدامات برشمرد و با بیان اینکه خشونت علیه زنان در همه طبقات اجتماعی، اقتصادی، نژاد، سنی و جغرافیایی یافت می‌شود، گفت: خشونت بازتابی از حس پرخاشگری است و خشونت خانگی نوع خاصی از خشونت است که در سطح خانواده اعمال و منجر به آسیب یا رنج جسمی، روانی  و جنسی زنان  میشود.  

باباگلی در راستای روز جهانی منع خشونت علیه زنان آگاهی بخشی به عموم جامعه وهمکاری مسئولین در خصوص کاهش و پیشگیری از آسیب های بیشتر به همراه کارشناسان اورژانس اجتماعی با عوامل محترم نیروی انتظامی نشست صمیمی داشته، همچنین کارشناسان که به همراه خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی در این مکان‌های عمومی شهرستان حضور یافته بودند در گفتگو با اعضای خانواده‌ها در خصوص انواع خشونت، راه‌های پیشگیری از خشونت و رهایی از خشونت خانگی با آنها به گفتگو پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی همچنین از شهروندان خواستند در صورت قرار گرفتن در معرض خشونت اعضای خانواده یا اطرافیان به مراکز اورژانس اجتماعی مراجعه یا با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

این مسئول افزود: کلیه شهروندان محترم می توانند به محض مشاهده هر گونه خشونت علیه زنان  وهمسر آزاری با خط تلفن رایگان ۱۲۳ تماس گیرند. این خط به صورت شبانه روزی پاسخگوی تمامی تماس گیرندگان در سطح شهرستان می باشد.   
باباگلی یادآور شد: موضوع بلافاصله از طریق کارشناسان خط به تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی شهرستان مربوطه گزارش می گردد. تیم تخصصی با رعایت اصل رازداری حرفه ای، در موارد گزارش شده مداخله نموده و تا زمان تامین امنیت روانی و سلامت زنان پیگیری های لازم را به عمل می آورند.

کد خبر 47712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد