پاکدشت| ۲۰ درصد معابر عمومی پاکدشت برای معلولان مناسب‌سازی شد

فرماندار پاکدشت از مناسب‌سازی ۲۰ درصدی معابر پاکدشت و فعالیت ۱۱ مراکز توان‌بخشی شامل ۳ مرکز شبانه‌روزی معلولان و ۸ مرکز روزانه جهت ارائه خدمات به ۵۸۰ معلول در پاکدشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی یوسفی جمارانی همزمان با آغاز هفته تکریم افراد دارای معلولیت در دیدار با معلولان جسمی، حرکتی و ضایع نخاعی با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت معلولان اظهار داشت: در شهرستان پاکدشت ۷۱۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیازمند رسیدگی و حمایت در زمینه‌های رفاهی و اجتماعی هستند.

وی افزود: پیگیر حق معلولان در سهمیه‌های مختلف شهری هستیم که در این راستا ۲۲۹۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی حقوق مستمری دریافت می‌کنند که البته از این تعداد ۱۳۴۶ نفر معلول هستند.

فرماندار پاکدشت با اشاره به خدمات غیرمستمر بهزیستی گفت: خدمات غیرمستمر به دیگر توان یابان تحت پوشش نیز همپای دیگر خدمات در حال ارائه است؛ فعالیت ۱۱ مراکز توان‌بخشی شامل ۳ مرکز شبانه‌روزی معلولان و ۸ مرکز روزانه جهت ارائه خدمات به ۵۸۰ معلول از دیگر عملکردهای بهزیستی پاکدشت است.

جمارانی در ادامه به صدور کارت معلولیت برای معلولان شهرستان اشاره کرد و افزود: پرداخت هزینه دانشجویی و تحصیلی به دانشجویان و محصلان معلول به ۲۷۸ نفر، صدور کارت معلولیت برای ۴۰۰ نفر از دیگر برنامه‌های ارائه شده در بهزیستی پاکدشت بوده که به یاری خدا باید این حمایت‌ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به اندک بودن مناسب‌سازی شهرستان برای بهره‌مندی جانبازان و معلولان و امتیاز ۲۰ درصدی که ادارات به خود اختصاص دادند، همکاری بیش از پیش مسئولان ادارات به‌ویژه شهرداری برای ایجاد مکان‌ها، معابر و دیگر امکانات شهری ویژه جانبازان معظم و معلولان مورد نیاز است.

فرماندار پاکدشت در پایان با اشاره به رعایت اصل مناسب‌سازی و آغاز آن از منازل معلولان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی مسکن معلولان به تعداد ۲۰ منزل از دیگر خدماتی است که تاکنون انجام شده البته در کنار این مناسب‌سازی تحویل وسایل توان‌بخشی چون سمعک، ویلچر، واکر، عصا و لوازم بهداشتی به ۱۱۵۰ معلول و پرداخت کمک هزینه معاش و درمان برای ۳۰ نفر از دیگر خدمات ارائه شده به معلولان شهرستان بود.

کد خبر 47696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد