در رسانه | خانه امن پناهگاه  زنان و دختران بی پناه

خانه امن، پناه زنان و دختران بیگانه با مفهوم امنیت است، افرادی که فربانی خشونت های روحی و جسمی هستند و پناهی جز بهزیستی و خانه امن ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، سال ۱۳۹۰ خانه‌ای به عنوان خانه امن تحت نظارت اداره کل بهزیستی به عنوان یک طرح کشوری در همدان تاسیس شد تا بر اساس آن مامن و پناهی برای دختران و زنان بی سرپرست یا بد سرپرست باشد و زنان و دختران همدانی خانه‌ای امن داشته باشند.

خانه امن، پناه گاه زنانی است که به دلایل مختلف از جمله اعتیاد یا اختلالات روانی همسر، پدر یا برادران خود مورد خشونت واقع می‌شوند، خانه‌ای که مامن زنان زجر کشیده و بیگانه از معنی مهر و محبت است همان‌هایی که سال‌ها زیر بار ظلم و کتک قد خم کرده اند و جز دستگاه‌های دولتی پناهگاهی ندارند.

زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده می‌توانند با خط ۱۲۳ که مربوط به اورژانس اجتماعی است تماس بگیرند تا مشاوران و مددکاران آموزش دیده این مرکز، آن‌ها را راهنمایی کنند و در صورت نیاز به مراکز مختلف از جمله "خانه امن " ارجاع دهند.

مرکز "خانه امن" از طریق ارائه خدمات تخصصی نظیر مددکاری اجتماعی، روانشناسی و بهداشتی، زمینه‌های توانمند سازی آنان را فراهم می‌کند.

در این مرکز خدمت گیرندگان در بخش نگهداری، به مدت حداکثر ۶ ماه می‌توانند اقامت داشته باشند و از خدمات حمایتی و تخصصی بهره‌مند شوند.

در رسانه | خانه امن پناهگاه  زنان و دختران بی پناه

کد خبر 47661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد