استاندار مرکزی :
ستاد هماهنگی راهبری امور محرومیت‌زدایی در استان مرکزی تاسیس می‌شود

استاندار مرکزی گفت: ستاد هماهنگی راهبری امور محرومیت‌زدایی با محوریت بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این استانداری تاسیس می‌شود

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولان در فرهنگسرای شهرصنعتی اراک، افزود: با وجود گذشت مدت اندکی از حضور در سکان مدیریت ارشد استان مرکزی، وظیفه خود دانسته که در جمع معلولان حاضر شوم در روزی که به نام آنان است از نزدیک با دغدغه و نگرانی آنان آشنا شوم.

وی اظهار داشت: جامعه معلولان برای زیست مناسب باید از پیش‌نیاز اجرایی قوانین کارآمد برخوردار باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمامی قانون‌های موجود در این حوزه را در راستای پاسخ به نیازمندی‌های معلولان اجرایی کنند.

استاندار مرکزی گفت: تقویت امور نظارتی در حوزه اجرای صحیح قوانین مربوط به معلولان ضرورت است و ارایه توجیه برای کم‌کاری‌ها پذیرفته نیست و و باید با ابزار موجود دلایل کم‌کاری‌ها واکاوی شود.

مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم خادم مردم است و با رویکرد انقلابی کارش را آغاز کرده و رئیس جمهوری نیز در این مهم تاکید دارد و باید در استان مرکزی خط مشی دولت با حداکثر توان پی گرفته شود.

وی اظهار داشت: برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در گذشته موجب شده که بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی و امدادی کشور ورودی و خروجی قابل کفایتی در برخی تکالیف محولهنداشته باشند و با وجود تعدد دستگاه‌های حمایتی در امر فقر زدایی و رفع کمبودهای مردم هنوز مشکلاتی وجود دارد.

استاندار مرکزی گفت: جمعیت ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهرها با عنوان جاماندگان اجتماعی مفهوم فراتر از حاشیه‌نشین جغرافیای شهری دارند و شمار قابل ملاحظه‌ای از مردم را کلانشهرها شامل می‌شوند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: مفهوم حاشیه‌نشینان شهری جغرافیایی است اما مسئله با عنوان جاماندگان اجتماعی ابعاد بزرگتری دارد و این افراد به طور روشن  فاقد نماینده سیاسی و مدیریتی هستند و به اندازه سایر بخش‌های جامعه‌ حق دارند و باید این حق به آنان داده شود.

وی اظهار داشت: مناسب‌سازی جز حداقل‌ ضرورت‌ها برای جامعه معلولان است و این مطالبه از دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۶ مصوب شده است و باید دنبال شود.

استاندار مرکزی گفت: کشور اکنون با محدودیت اقتصادی و توان اجرایی مواجه است اما مسایل جامعه معلولان پیگیری می‌شود و باید این موضوعات بتدریج حل شود و امید است که با چشم‌انداز روشن اقتصادی پیش‌رو  در ماه های آتی  یک گره‌گشایی در مسایل اجتماعی و سیاسی باشد.

مخلص‌الائمه افزود: نماینده جامعه معلولان استان با نظر مساعد بهزیستی برای پیگیری امور این قشر به عنوان مشاور افتخاری استاندار معرفی می‌شود.

کد خبر 47622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد