احداث 100 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت در سال جاری

نشست خبری دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از اولویت های سازمان را احداث مسکن برای جامعه هدف دانست و گفت : اولویت سازمان برای ساخت مسکن خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر است که در سال جاری از 100 واحد مسکونی به این افراد واگذار شده است.

وی تهیه زمین را یکی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی برشمرد و افزود : با رایزنی های انجام  شده در شهرهای تنکابن و سوادکوه زمین دراختیار بهزیستی قرر گرفت و در شهرساری نیز پیگیر دو قطعه زمین برای ساخت مسکن برای جامعه هدف می باشیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهری زمینه را برای حضور فعال جامعه هدف بهزیستی فراهم می کند ، ادامه داد : جلسات متعددی برای مناسب سازی فضای شهری برگزار شد و با پیگیری انجام شده یکی از خیابان های اصلی شهرهای استان به عنوان پایلوت مناسب سازی شدند

دکتر فرزاد گوهردهی به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر 40 تا 45 درصد دستگاه های دولتی مناسب سازی شدند که این مسئله زمینه را برای حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم می کند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی مختص افراد دارای معلولین نیست ، افزود : استان مازندران دومین استان پیر کشور محسوب می شود که با توجه به این مسئله باید برای مناسب سازی فضای شهری و حضور فعال این افراد برنامه ریزی صورت گیرد.

کد خبر 47618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد