در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۲ هزار کودک غربالگری شنوایی شدند

نشست خبری دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از فعالیت های بهزیستی را خرید وسایل کمک برای توانبخشی به جامعه هدف دانست و گفت : بهزیستی با هدف حضور مستقل و موثر جامعه هدف بهزیستی در جامعه ، لوازم و تجهیزات  کمک توانبخشی را در اختیار جامعه هدف قرار می دهد که در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از جامعه هدف نیازمند وسایل کمک توانبخشی می باشند.

وی با بیان اینکه بیماری ژنتیکی یکی از علت های اصلی معلولیت می باشد ، افزود : طرح غربالگری بینایی و شنوایی با هدف شناسایی به موقع افراد و اقدامات درمانی برای پیشگیری از معلولیت ها انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۲ هزار کودک ۳-۶ سال غربالگری شنوایی شدند، ادامه داد : کودکان دارای مشکلات شنوایی برای درمان ارجاع داده شدند و اقدامات درمانی برای آنان صورت گرفت و در حال حاضر هیچ فرد پشت نوبت کاشت حلزون نداریم و سالانه ۱۳۰ نفر برای کاشت و تعمیر آن خدمات دریافت می کنند.

دکتر گوهردهی با اشاره به هزینه های بالای وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی ، گفت : خیران در سال های گذشته همواره یار و همراه بهزیستی بودند که امیدواریم در تهیه و تأمین ویلچر برقی به جامعه هدف نیز کمک کنند.

کد خبر 47617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد