بیش از 34  هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی مستمری دریافت می کنند

نشست خبری دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهر دهی، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت ، گفت : شعار امسال هفته دارای معلولیت «پیش بسوی دنیایی فراگیر ، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت » می باشد که باید به این شعار که مشارکت گرفتن از افراد دارای معلولیت در جامعه می باشد توجه شود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از 62هزار توانخواه وجود دارد ، افزود : از این تعداد 26600 نفر دارای معلولیت جسمی – حرکتی می باشد که بیشترین آمار افراد دارای معلولیت در استان هستند.

دکتر فرزاد گوهردهی با اعلام اینکه بیشتر توانخواهان استان مازندران دارای معلولیت شدید هستند ، ادامه داد : سازمان بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستمر را به افراد دارای معلولیت ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به پرداخت مستمری و حق پرستاری به توانخواهان استان اشاره کرد و گفت : 34 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی مبلغ 350هزار تومان تا یک میلیون و 100 هزار تومان وابسته به بعد خانوار مستمری دریافت می کنند.

وی افزود : در حال حاضر ماهانه حدود 190 میلیارد ریال مستمری به جامعه هدف پرداخت می شود.

دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه به ازای هر فرد دارای ضایعه نخاعی ده میلیون ریال حق پرستاری پرداخت می شود ، ادامه داد : بهزیستی مازندران ماهانه 27میلیارد ریال حق پرستاری به 2700 فرد دارای ضایعه نخاعی پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اولویت و رویکرد سازمان را ارائه و دریافت خدمات جامعه هدف در بستر خانواده می باشد ، گفت : افرادی که نمی توانند در منزل نگهداری شوند در مراکز نگهداری شبانه روزی و خانه های حمایتی پذیرش می شوند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان راه اندازی خانه‌های حمایتی دانست و افزود : در این مراکز تعداد محدودی از افراد دارای معلولیت ، بیماران روانی مزمن و سالمندان با هدف فراهم کردن شرایطی شبیه منزل راه اندازی شده است.

دکترفرزاد گوهردهی ادامه داد : در استان مازندران پنج مرکز حمایتی مجوز دریافت کردند که در این زمینه استان پیشرو می باشیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۲۱ مرکز شبانه روزی در استان مازندران وجود دارد ، گفت : 112 مرکز در حوزه توانبخشی در استان مازندران به 5700 نفر از جامعه هدف بهزیستی خدمات ارائه می کنند که ماهانه بالغ بر 74 میلیارد ریال به مراکز پرداخت می شود.

کد خبر 47616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد