تویسرکان/ تشکیل جلسه ستاد مناسب سازی  به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت

به مناسبت هفته معلولین، جلسه ستاد مناسب سازی با حضور رئیس و کارشناسان مناسب سازی بهزیستی، نماینده فرمانداری و دیگر ادارات مربوطه در سالن جلسات اداره بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان تویسرکان در ابتدای جلسه سعید موسیوند؛ رئیس اداره بهزیستی ضمن خوش آمدگویی به اعضاء، مصوبات شانزدهمین جلسه ستاد مناسب سازی کشور و مصوبات ستاد مناسب سازی استان را قرائت نموده و بر لزوم اجرایی شدن مصوبات در سطح شهرستان تأکید کرد.

خورشیدخوانی نماینده فرمانداری عنوان نمود: مبحث مناسب سازی در ساختمان ادارات به دو بخش تقسیم می گردد: ادارات موجود و ادارات جدید. در مورد ادارات موجود باید سعی شود تا حد امکان موانع موجود را کاهش دهیم تا معلولین به هنگام مراجعه به ادارات با مشکلات کمتری مواجه شوند . اما در مورد ادارات جدید سعی گردد کلیه ضوابط و مقررات مناسب سازی در هنگام ساخت رعایت گردد و کمیته فنی بر ساخت ساختمانهای جدید نظارت داشته باشد.

سپس مهران عطاری؛ کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی را بیان نموده و بر رعایت ضوابط و مقررات مناسب سازی در کلیه سطوح شهرستان تأکید کرد.

در ادامه این جلسه  رضیعی؛ نماینده شهرداری سرکان درخواست کرد اعضاء از سطح شهر سرکان بازدید میدانی نموده و مشکلات ادارات این شهر را بررسی نمایند.

مهدیان؛ نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اینکه بحث مناسب سازی جنبه قانونی دارد، بر اجرای ضوابط مناسب سازی تأکید و بیان نمود: معلولین و جانبازان برای استفاده از دستگاههای خودپرداز در سطح شهر با مشکل مواجه هستند و خواستاد مناسب سازی بانک های عامل در سطح شهرستان شد.

در پایان مصوب شد:

            شهرداریهای سرکان، فرسفج و تویسرکان، یک هزارم درآمدهای خود را به مناسب سازی اختصاص دهند.

            از شهر سرکان توسط اعضای کمیته فنی بازدید صورت گیرد و مشکلات مناسب سازی این شهر بررسی شود.

            با بانک های رفاه کارگران و توسعه تعاون در زمینه نصب دستگاه خودپرداز مناسب و ایجاد رمپ جهت استفاده معلولین مکاتبه شود.

            مسکن های ملی با رعایت ضوابط و مقررات مناسب سازی و با نظارت ارگانهای ذیربط ساخته شوند.

            شهرداریها ملزم به اجرای مصوبات قبلی از جمله آموزش پیمانکاران و نصب علائم هشدار دهنده شوند

کد خبر 47611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد