شهریار| برگزاری کارگاههای آموزشی فرزند پروری

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار اظهار داشت: برای ساختن زندگی بهترو رفع پیامدهای ناشی ازشرایط کرونا می بایست سطح دانش، آگاهی و ارتقاء مهارتها در افراد، نهادینه کنیم.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود فهیم راد در خصوص کارگاه های آموزشی فرزند پروری که در وحیدیه و کهنز برگزار می شود، افزود: هدف این کارگاه ها کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظ و ارتقاء مهارت گفتگو است.

 وی ادامه داد: این ویروس ناشناخته سبک‌های زندگی فردی و اجتماعی، نظام آموزشی، برنامه‌های عمومی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و به تاکید روانشناسان در شرایط کنونی متوقف و تعطیل نشده بلکه شکل آن تغییر کرده و این مطلب یعنی اگر چه امکان تعاملات مستقیم محدود شده اما به مدل‌های جدیدی تبدیل و جایگزین روش‌های قبلی بشود.

فهیم راد افزایش اختلالات روانی و بروز آسیب‌های جدید در جامعه را از پیامدهای شرایط جدید ناشی از کرونا برشمرد و گفت: در زمان حاضر باید ازاین تجربه درس‌آموخته‌های بسیاری بدست آید تا با بالابردن سطح دانش، آگاهی و مسوولیت اجتماعی را در افراد نهادینه کنیم تا بتوانیم تغییر مثبتی را برای زندگی بهتر داشته باشیم.  

 مدرس این کارگاه نیز عنوان کرد: عزت نفس و اعتماد به نفس خلاقیت مسئولیت پذیری ۴ خروجی از اهداف فرزند پروری می‌باشد و شیوه های فرزند پروری متاثر از عوامل مختلف از جمله زیستی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که با توجه به شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی در خانواده ها و ارتباط بیشتر والدین با بچه ها و استرس و اضطراب ناشی از کرونا نیاز به یادگیری مهارت هایی جهت برقراری ارتباط بهتر والدین به خصوص مادران و فرزندان می‌باشد.

محبوبه زرین قلم در ادامه افزود: مهارت ها عمدتاً در راستای تقویت عوامل محافظت‌کننده خانوادگی می باشد که  بی شک رابطه امن و سالم والدین با کودکان نظارت والدین بر فرزندان انتقال مناسب ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی به آنان و حمایت درست والدین نقش اساسی در محافظت کودکان خواهد داشت.

وی ادامه داد: با فراگیری مهارت فرزندپروری و تکنیک‌های کاربردی فرزندپروری والدین می توانند هم در امر تربیت فرزندان موفق تر عمل کنند و هم از تعامل با آنها لذت ببرند.

کد خبر 47600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد