کبودراهنگ| پرداخت دومیلیاردو پانصدمیلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به افراد دارای معلولیت

ایجاد ۴۹ اشتغال پایدار با ارایه دومیلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات بانکی به معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ، رضا جعفری نیکو به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت که از ۸  الی ۱۴ آذرماه با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت آغاز شده است بیان کرد: خدمات حوزه توانبخشی به معلولین تحت پوشش بهزیستی در چارچوب دستورالعمل در بخش مراقبتی، مراکز شبانه روزی، توانمندسازی معلولان، ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارائه می نماید.

وی اظهار نمود: ۱۷۳۲ نفر معلول در سطح شهرستان شناسایی شده است که همگی دارای پرونده مستمر و غیر مستمردر واحد توانبخشی می باشندکه از این تعداد ۱۱۵۰نفر مرد، ۵۸۲ نفر زن، ۱۸۲نفر کودک، ۸۸۰نفر سرپرست خانواده، ۴۲۵ نفر ذهنی، ۵۴۷نفر جسمی، ۲۴۷نفر بینایی، ۱۸۴نفر شنوایی، ۵۷نفر شنوایی گفتاری، اعصاب و روان۸۸ نفر، چندمعلولیت۱۴۲نفر، سالمند۱۰۹نفر، ضایعه نخاعی۲۸نفر، دومعلولیتی۶۱نفرمی باشند.

جعفری نیکو بیان کرد: حوزه توانبخشی در زمینه ارایه خدمات و مراقبت در منزل، پرداخت هزینه پرستاری، دانشجویی، تحصیلی، پرستاری خانواده محور به معلولین شدید وخیلی شدید و پرداخت مستمری به مددجویان شدید، تحویل وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه ساخت مسکن واشتغال فعالیت می‌کند.

وی افزود: در سال جاری از اعتبارات اشتغالزایی وتوسعه روستایی دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۴۹نفر ازمعلولین پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ افزود: در این شهرستان یک مرکز شبانه روزی نگهداری ازمعلولین بالای ۱۴ سال آقایان فعال می باشد که به ۶۳نفر از معلولین خدمات نگهداری و توانبخشی ارائه می نماید.

جعفری نیکو در بحث پرداخت کمک هزینه ساخت مسکن به خانواده های دارای یک و دومعلولیت، مسکن محرومین، مسکن آسیب دیدگان  ناشی از بارندگی گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بهزیستی، در حال حاضرمسکن ۱۰۰ نفر از نیازمندان ومعلولین در دست پیگیری وتحویل می باشد.

کد خبر 47584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد