بهار| با ایجاد امید به زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی می توان  فرد مبتلا به ایدز را نسبت به زندگی امیدوار کرد

رییس اداره بهزیستی شهرستان در خصوص ایدز گفت: سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های اصلی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس ایدز و همچنین ارائه خدمات حمایتی به مبتلایان به ویروس ایدز در کشور است.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهارمنوچهر نوروزی  گفت: در کشور کمیته‌ای تحت عنوان کمیته کشوری کنترل ایدز وجود دارد که دستگاه‌های مختلفی همچون وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از موسسات غیردولتی عضو آن هستند.

وی ادامه داد: همچنین برای کنترل بیماری ایدز، برنامه‌ای تحت عنوان برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز کشور وجود دارد که تاکنون چهار برنامه از آن اجرا شده و امسال نیز برنامه پنجم استراتژیک کشوری کنترل بیماری ایدز اجرا خواهد شد که برای اجرای این برنامه، سازمان بهزیستی وظایف و مسئولیت‌هایی را برعهده دارد.

منوچهر نوروزی با بیان اینکه اچ آی وی و ایدز با رفتارهایی همچون اعتیاد، خالکوبی و روابط خارج از عرف مرتبط است که از نظر اجتماعی توسط بسیاری از مردم پذیرفته نیست، گفت: این موضوع باعث پنهان کاری و انکار بیماری توسط مبتلایان می‌شود. که این ویروس بر اساس میزان مقاومت بدن افراد چندین سال طول می‌کشد تا به بیماری ایدز تبدیل شود گفت: در این مدت می‌توان با ایجاد امید به زندگی و آموزش مهارت‌های زندگی به فرد مبتلا و اطرافیان او، آنها را نسبت به زندگی امیدوار کرد.

ویخاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از شرکای اصلی کمیته ایدز، خدماتی به نوزادان زنان بیماران، کودکان کار، معتادان متجاهر و زنان خیابانی که بیماری ایدز آن‌ها محرز شده است، ارائه می‌کند که ارتقا و توانمندسازی افراد مبتلا که متاثر از اچ. ‌ای. وی که منجر به معلولیت و جامعه هدف تحت پوشش باشد خدماتی نظیر آموزش مهارتهای زندگی و مقابله با این ویروس و پرداخت کمک هزینه مسکن، اشتغال، تحصیل، درمانی و اشتغال در زمره ارتقا و توانمندسازی قرار می‌گیرد.

کد خبر 47583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد