افزایش آگاهی عمومی در خدمات کاهش طلاق

کمیته ملی پیشگیری و کاهش طلاق در اداره کل بهزیستی استان سمنان با حضور معاون توسعه پیشگیری و کارشناسان تخصصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  کمیته ملی پیشگیری و کاهش طلاق با حضورانسیه ایمانی معاون  توسعه پیشگیری  بهزیستی استان سمنان، کارشناس پیشگیری برگزار شد.

این نشست تخصصی در سالن شهید فیاض بخش  با میزبانی  اداره کل بهزیستی و دبیر کارگروه کنترل و کاهش آسیب طلاق  برگزار شد، کارشناسان دستگاههای اجرایی  اداره ورزش و جوانان، قوه قضاییه،  صدا و سیما، بهداشت و درمان، آموزش علوم پزشکی، علوم تحقیقات فن آوری، امور بانوان استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی استان ، اداره بیمه سلامت، اداره بیمه تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام و سازمان تبلیغات و فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد.

انسیه ایمانی  معاون توسعه پیشگیری در ابتدا بیان داشت: طلاق در زمره غم انگیزترین پدیده‌های اجتماعی است و متاسفانه مطالعات متعدد در کشور ما نشان دهنده آن است که آمار طلاق در حال افزایش است  گفت: طلاق دارای علل متعدد است و هرگز یک علت را نمی‌توان به عنوان عامل اصلی  طلاق در نظر گرفت و به  تحلیل جامعه شناختی طلاق بعنوان یک مساله اجتماعی پرداخت و  پیشنهاداتی برای کاهش و پیشگیری از طلاق ارائه داد.

معاون توسعه پیشگیری  اداره کل بهزیستی استان سمنان  گفت : در برنامه کنترل و کاهش طلاق، نیروهای متخصص، متعهد و باتجربه دستگاه های مختلف و  با به کارگیری اصول علمی خانواده درمانی، روان درمانی، روان‌شناسی، مشاوره، مددکاری اجتماعی خانواده و ... به بررسی اختلالات عاطفی – شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته، زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلافات یاری می نمایند  تا زمینه های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم می نمایند. این خدمات با هدف افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن و از طریق مداخلات تخصصی روانی- اجتماعی و حقوقی و افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده ارائه می شود.

ایمانی ادامه داد : افزایش آگاهی عمومی در خصوص مشاوره های پیش و پس از ازدواج و طلاق، تقویت برنامه های آموزشی و مشاوره ای به منظور آگاه سازی و گسترش مهارت های لازم برای ازدواج، افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات آموزشی، مشاوره ای و مداخله ای پیش و پس از ازدواج و طلاق، جلب همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط در راستای کاهش طلاق، تقویت نقش مشورتی تخصصی کارشناسان مرتبط سازمان بهزیستی در خصوص کلیه احکام مرتبط در صورت وقوع طلاق، ارائه می گردد  و در آن فعالیت هایی برای  گروه مخاطبین پیش بینی شده است و اکنون در ۱۵۰ مرکز در کشور  متقاضیان طلاق  از خدمات روان شناختی- مددکاری اجتماعی و حقوقی  بهره مند می شوند.

وی در پایان گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه‌ها یکسان سازی درارائه خدمات استاندارد و مطابق با علم روز دنیا برای بالا بردن بهره وری ارائه خدمات، مشاوره در افزایش آمار صلح و سازش و ایجاد پایداری آن در بین متقاضیان دادگاه‌های خانواده بوده است.

بحث و تبادل نظر در خصوص موانع چالش ها و راهکارهای کاهش طلاق و نقش دستگاههای اجرایی در خصوص پدیده طلاق از برنامه های دیگر این جلسه بود.

کد خبر 47574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد