ارائه خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است

به منظور فراهم آوردن تسهیل در روند ملاقات جامعه هدف با مسئولین بهزیستی استان، سیستم نوبت دهی آنلاین راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل بهزیستی استان در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ارائه خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در دستور کار قرار دارد، گفت: کد دستوری#۸۰۷۰*۶۶۵۵* برای تسهیل در خدمات دهی به معلولین بدون مراجعه حضوری به بهزیستی در نظر گرفته شده است و تمام تلاش بهزیستی این است که حتی‌الامکان کمک‌ها به صورت متمرکز از بهزیستی کشور به حساب افراد واریز شود تا مراجعات افراد به حداقل کاهش پیدا کند.

عسگری به ارائه خدمات به جامعه هدف در قالب ایجاد مراکز از طریق بخش غیر دولتی به عنوان بازوان سازمانی اشاره کرد و افزود: سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان با پوشش ۱۷۵ نفر، پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری افراد دارای اختلالات هوش با پوشش ۲۶۷ نفر، پنج مرکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن با پوشش ۲۵۴ نفر، یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری بیماران جسمی حرکتی با پوشش ۳۰ نفر از جمله مراکز نگهداری افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که مشغول ارائه خدمت به جامعه تحت حمایت هستند.

وی خاطر نشان کرد: سه خانه روان و سه خانه ذهنی از جمله خانه‌های حمایتی بهزیستی هستند که ۹۹ نفر را تحت پوشش دارند، ۶۴ فرد معلول یا سالمند مجهول‌الهویه نیز در مراکز ویژه این افراد خدمات می‌گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان با ارجح دانستن ارائه خدمات بهزیستی در منزل، تصریح کرد: بر این اساس پنج گروه مشغول خدمت‌رسانی به ۳۲۵ معلول هستند که به صورت دروه‌ای خدمات را دریافت می‌کنند، به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری   دارای معلولیت به‌ویژه افراد ضایعه نخاعی، حق پرستار به خانواده‌های این معلولان پرداخت می‌شود که در این راستا ۵۴۵ نفر حق پرستار دریافت می‌کنند.

عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا دستورالعمل‌های ویژه برای کاهش آسیب به معلولان در دستور کار قرار گرفت، افزود: قرنطینه، جلوگیری از ملاقات، ایجاد امکان بازدید در فضای مجازی از راهکارهای کاهش آسیب‌ها بود؛ همچنین واکسیناسیون جامعه هدف علیه کرونا انجام شد که ۹۸  درصد دوز اول و ۹۲ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند و تزریق دوز سوم نیز طبق دستوالعمل انجام می‌شود.

گفتنی است، «پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» شعار امسال روز جهانی معلولین است.

کد خبر 47521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد