۳۰ درصد از معابر شهری در چهارمحال و بختیاری برای رفت‌وآمد معلولان مناسب‌سازی شده است

بر اساس سیاست سازمان بهزیستی کشور تعدادی از شهرها زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت برای این منظور انتخاب شده‌اند که هم‌اکنون فرآیند اجرایی آن در فرخشهر با اعتبار اولیه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دنبال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، نرگس عسگری، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت گفت: ۳۰ درصد از معابر شهری در چهارمحال و بختیاری برای رفت‌وآمد معلولان مناسب‌سازی شده است که در برخی مناطق همچنان مشکلاتی در نحوه اجرای مناسب‌سازی دیده می‌شود و به همین منظور الگو و دستورالعمل تعیین شده در شهر بدون مانع یا دسترس‌پذیر بنا به نظر کمیته مناسب‌سازی در اختیار دیگر شهرهای استان قرار گرفته است تا شرایط اجرایی مناسب‌تری برای این امر مهیا شود.

 مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۹۱۶ فرد دارای معلولیت در استان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، افزود: ۴۱ درصد از این جمعیت افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی، ۳۰ درصد دارای معلولیت ذهنی، ۱۳.۸ درصد معلول بینایی، ۱۲.۴۶ درصد دارای معلولیت شنوایی، ۱۱.۲۶ درصد دارای معلولیت روان و ۱.۶ درصد افراد دارای اختلالات گفتاری هستند.

عسگری تعداد پرونده کمیسیون پزشکی فعال را ۸۱ درصد معلولان عنوان کرد و بیان داشت: حمایت‌های بهزیستی باتوجه به نیازهای جامعه هدف حیطه‌های گوناگونی را شامل می‌شود که مهم‌ترین آن توانبخشی مبتنی بر جامعه بوده که بر توانمندی و اشتغال افراد تاکید دارد.

وی با بیان اینکه تشکیل صندوق‌های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت و با هدف توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد، اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۳۳ صندوق با عضویت ۷۶۱ معلول مشغول خدمت‌رسانی به معلولان در راستای فعالیت درآمدزا و استقلال بیشتر آنان هستند.

عسگری پرداخت کمک هزینه و تسهیلات ویژه معلولان را از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف دانست و خاطر نشان کرد: ۲۰۹۱ دانش‌آموز و ۴۹۷ دانشجوی شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف، کمک‌هزینه تحصیلی را دریافت می‌کنند و در سال‌جاری ۱۴۴۷ نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات ایاب و ذهاب بهره‌مند و ۱۷ نفر نیز پلاک ویژه خودرو دریافت کردند.

کد خبر 47518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد