۱۴۰هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار می گیرند

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کشور گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که هفته آینده با مشارکت وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و سازمان بهزیستی کشور هفته آینده منعقد می شود ۱۴۰هزار کودک زیر پوشش غربالگری بینایی قرار خواهند گرفت.

مجتبی ابراهیمی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت هفته معلولان و توزیع ۶۵ ویلچر اهدایی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: هدف از اجرای این طرح اینست که هیچ کودک محرومی در کشور بخاطر مشکلات مالی دچار کم بینایی و نابینایی نشود.

وی ادامه داد: با عقد این تفاهم نامه  در اجرای این طرح چنانچه کودکان زیر پوشش پس از معاینه به عینک و یا جراحی چشم نیاز داشته باشند بصورت رایگان به آنها اعطا خواهد شد.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری در هفته گذشته ویژه غربالگری شنوایی کودکان محروم خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از ناشنوایی کودکان محروم کشور است و در این زمینه برای تامین هزینه کاشت حلزون از آنها حمایت خواهد شد.

ابراهیمی با ذکر اینکه سلامت کودکان محروم اولویت این بنیاد است افزود: یکی دیگر از برنامه های این بنیاد در حمایت از کودکان محروم اهدا ویلچر برای کودکان زیر ۱۴سال است که در این زمینه  در سطح کشور این اقدام برای توزیع ۲۷هزار دستگاه آغاز و سهم ایلام ۶۵دستگاه ویلچر است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ایلام نیز در این آیین گفت: این بنیاد همواره برای حمایت از نیازمندان و محرومان در کنار بهزیستی بوده است.

محمد زارع یکی از مهمترین اقدام های این ستاد را پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: همه ارگان ها باید برای خدمات رسانی هرچه بهتر به معلولان با بهزیستی همکاری و مشارکت داشته باشند.

***معلولان نه به ترحم بلکه به احترام نیاز دارند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام نیز در این همایش گفت: جامعه معلولان بجای ترحم نیازمند احترام بوده و این افراد به عنوان قشری از جامعه حق برابری فرصتهای اجتماعی را دارند.

الیاس فتاحی افزود: باید فرصت رشد و شکوفایی خلاقیتهای هنری این قشر فراهم و از آن برای غنی سازی جامعه استفاده شود.

وی یکی از مهمترین نیازهای معلولان را تردد آزادانه و بدون مانع در جامعه عنوان کرد و گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی برای زیستن عادی و سهولت معلولان در جامعه یکی از مهمترین نیازهای این قشر است.

وی با تقدیر از بهزیستی ایلام در خدمات ارایه شده به جامعه معلولان ابراز امیدواری کرد با مشارکت همه دستگاه ها و ارگان ها و همچنین افراد خیر و نیکوکار زمینه ارایه هرچه بیشتر خدمات مطلوبتر به جامعه هدف بهزیستی فراهم شود.

***موانع توانمندی معلولان باید برداشته شود

مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این برنامه گفت: از مجموع حدود ۱۷هزار فرد دارای معلولیت در این استان ۱۰هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

زهرا همتی با ذکر اینکه موانع توانمندی های افراد دارای معلولیت زیاد است افزود: اگرچه بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان این قشر دارای حق و حقوقی هستند ولی موانع توانمندی این قشر زیاد است.

وی با بیان اینکه مشکلات افراد دارای معلولیت در ایلام بیشتر از سایر مناطق کشور است گفت: یکی از مهمترین این مشکلات ضعف زیرساختهای فضاهای عمومی در مناسب سازی برای تردد افراد معلول است.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی خواستار مشارکت افراد خیر و نیکوکار در تامین فضاهای ورزشی، هزینه های درمانی و سایر نیازهای افراد دارای معلولیت این استان شد.

در این آیین از معلولان موفق و کارکنان شاغل در بهزیستی ایلام تقدیر شد.

کد خبر 47496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد