غربالگری بینایی بیش از ۴۸ هزار کودک در کردستان

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان گفت:با هدف پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری بینایی ۴۸ هزار و ۵۰۰ کودک در استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان،ناصر کریمیان معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کردستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ پایگاه غربالگری بینایی در استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ پایگاه با دستگاه غربالگری و ۳۰ پایگاه با چارت E کار غربال را انجام می‌دهند.

کریمیان افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقا سلامت بینایی کودکان در پایگاه‌های دائمی برای کودکان ۳_۶ سال در استان کردستان اجرا می‌شود.

او تعداد تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال استان کردستان را نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان غربال شده اند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را زیر ۵ سال عنوان کرد و افزود: در صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

 طرح غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال  از خرداد امسال شروع شده و تا اخر سال نیز  ادامه دارد.

کد خبر 47455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد