پاکدشت| ۶۷۰ معلول از خدمات مراکز بهزیستی استفاده می‌کنند

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: ۶۷۰ فرد معلول از خدمات ۱۱ مرکز فعال در حوزه توانبخشی این شهرستان استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود برزگر، گفت: مراکز توانبخشی و مراقبتی از حوزه های مهم بهزیستی است که این مراکز به معلولین ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر سه مرکز شبانه‌روزی فعال در پاکدشت به ۲۹۵ نفر از معلولین ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی ارائه کرده و هشت مرکز روزانه نیز به سایر معلولیت ذهنی جسمی به منظور آماده شدن برای ورود به جامعه خدمات و آموزش‌های تخصصی ارائه می‌کنند.

برزگر با بیان اینکه یارانه پرداختی به مراکز مراقبتی شبانه‌روزی براساس درجه‌بندی آن‌ها پرداخت می‌شود اظهار داشت: مبلغ یارانه ماهانه در مراکز درجه یک برای هر نفر دارای سرپرست، ۲۰ میلیون ریال و افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست ۲۴ میلیون ریال است و مبلغ یارانه در مراکز درجه ۲ برای هر فرد دارای سرپرست  ۱۸ میلیون ریال و برای افراد مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست مبلغ ۲۲ میلیون ریال در ماه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز خدمات توانبخشی در منزل ویژه بیماران روانی در حال فعالیت است که این مرکز با برخورداری از مراقبت آموزش دیده، به ۷۰ نفر از بیماران روانی مزمن خدمات ارائه می‌کنند که به این افراد، ماهانه ۱۰ میلیون ریال یارانه تعلق می‌گیرد.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: هم اکنون ۱۵۰ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط اعضای خانواده مراقبت می‌شوند که ماهانه به ازاء هر معلول، ۱۰ میلیون ریال به خانواده آنان اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، ۸۸ معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه پرستاری برخوردار شدند که این کمک هزینه بر اساس بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی سازمان، به تفکیک در سه سطح ضایعه گردنی، سینه ای و کمری در ماه مبلغ ۱۰ میلیون ریال است.

وی همچنین از ارائه خدمت به ۵۱۴ ناشنوا و کم شنوا پاکدشتی خبر داد و افزود: تعداد ناشنوایان و کم شنوایان پاکدشتی ۲۰۴ زن و ۳۱۰ نفر مرد  است که خدمات توانبخشی بهزیستی شامل شنوایی‌سنجی، کمک هزینه تهیه سمعک و کاشت حلزون است.

وی افزود: با توجه به اهمیت کاشت حلزون در سنین طلایی زیر ۶ سال، در سال گذشته  با پرداخت اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون ریال به افزایش بازده شنوایی ۱۵ کودک کم‌شنوا کمک شده است.

کد خبر 47452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد