با هرگونه روش‌های غیراخلاقی در مراکز ترک اعتیاد برخورد می‌کنیم

دبیرکل ستاد مبارز با مواد مخدر کشور گفت: در استان تهران ۱۳ هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند با این حال ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در استان تهران به ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل ازخبرگزاری تسنیم، اسکندر مؤمنی در بازدید از مرکز درمانی ماده ۱۶ اخوان در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت ۴ هزار نفری ظرفیت نگهداری در سال‌های گذشته در استان تهران اظهار داشت: مسئولان برای بازپروری معتادان متجاهر در سراسر کشور دغدغه دارند و در سال گذشته ظرفیت این مراکز افزایش قابل توجهی داشته است.

وی به توانمندسازی مددجویان در مراکز درمانی ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: در استان تهران ۱۳ هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی ماده ۱۶ نگهداری می‌شود.

دبیرکل مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ساماندهی ۷۰ درصدی مراکز درمانی ماده ۱۶ ترک مواد مخدر در کشور بیان کرد: در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت نگهداری از معتادین متجاهر در استان تهران به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

مؤمنی با بیان اینکه در کشور حدود ۶۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد گفت: توانمندسازی و آموزش یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های مراکز درمانی ماده ۱۶ کشور باشد تا افراد پس از بازگشت به جامعه مهارت و تخصصی را فراگرفته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت نگهداری ۱۸۰۰ نفری مرکز درمانی ماده ۱۶ اخوان در صفادشت ملارد افزود: ظرفیت این مرکز در آینده به ۲۵۰۰ نفر افرایش می‌یابد و امکانات متناسب با آن به این مرکز اختصاص خواهد یافت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۵ هزار نفری نگهداری معتادین متجاهر در تهران بزرگ در آینده نزدیک ابراز داشت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مراکز ترک اعتیاد و ماده ۱۶ را ایجاد کند و می‌طلبد از ظرفیت خیرین در این حوزه برای کمک به بازپروری معتادین متجاهر استفاده کرد.

مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: درمان معتادان متجاهر مسئله انسانیت را در برمی‌گیرد و از روش‌های غیراخلاقی در این مراکز پرهیز شود و باید کرامت انسانی در مراکز درمانی ماده ۱۶ و ترک اعتیاد حفظ شود.

کد خبر 47451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد