خشونت‌ ناشی از مسائل اقتصادی و هیجانی علیه زنان در اردبیل بیشتر است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خشونت‌های فیزیکی و روانی ناشی از مسائل اقتصادی و هیجانی علیه زنان از عمده‌ترین نوع خشونت‌هایی هستند که در این استان با آنها روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز دوشنبه در آیینی به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار کرد: هرچه میزان آشنایی خانواده‌ها با افزایش مهارت‌های ارتباطی و راهکارهای مقابله با کنترل خشم بیشتر باشد به همان میزان مدیریت و پیشگیری از عواقب ناخواسته و احتمالی آن آسانتر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه تولی‌گری پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی برعهده این سازمان است، در زمینه خشونت علیه زنان فعالیت‌های قابل قبولی با همکاری موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) در سطح جامعه ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به ارائه برنامه‌های آموزشی گوناگون از سوی بهزیستی به جامعه هدف، بیان کرد: خوشبختانه امروز تنوع خدمات بهزیستی بسیار فراتر از مسائل روزمره رفته است و دامنه وسیعی از افراد، از جمله زنان در معرض خشونت خانگی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲ مرکز و خانه امن نگهداری و بازپروری زنان آسیب دیده در استان اردبیل وجود دارد که اصلی‌ترین کار آنها ارائه حمایت‌های روانی به افراد و تلاش در جهت مراجعه آنها به آغوش خانواده است.

ستاری به فعالیت نزدیک به ۹۰ مرکز مشاوره روان‌شناختی به صورت حضوری در نقاط مختلف استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار این موارد، تیم‌های تخصصی و سیار بهزیستی متشکل از روان‌شناسان و مددکاران نیز خدمات حضوری و مراجعه‌ای به خانواده‌ها ارائه می‌کنند.

گزارش‌های دولت‌ها و نهادهای ملی و بین‌المللی نشانگر آن است که بخشی از جامعه به نوعی همچنان قربانی خشونت عریان هستند.

بیست و پنجم ماه میلادی نوامبر از سال ۱۹۹۹ از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان یا محو خشونت علیه زنان نام‌گذاری شده است.

کد خبر 47448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد