در رسانه|  استعداد معلولان شناسایی و شکوفا شود

همدان-ایرنا- مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت: معلولان استعدادهای نهفته زیادی دارند که باید با ایجاد امکانات لازم، فرصت رشد و شکوفایی این استعدادهای خلاّق هنری و فکری به آنها داده شود.

به گزارش ایرنا، «مهدی دیناری» روز دوشنبه با صدور پیامی به مناسبت هفته جهانی معلولان اظهار داشت: معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند.

وی ادامه داد: در این راستا تضمین دسترسی توانیابان برای مشارکت در فعالیت های، اجتماعی، فرهنگی و هنری ضرورت دارد.

دیناری در این پیام آورده است: هفته جهانی معلولان فرصتی ارزشمند برای خوب دیدن و ارج نهادن به توانمندی های همنوعانی که با محدودیت های معلولیت مبارزه می کنند و توجهی است برای مسؤلان تا ضمن احیا حقوق کامل معلولان، نگرش جامعه را نسبت به پذیرش پدیده معلولیت تبیین کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان هدف از تعیین این هفته را ارتقا رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی دانست که باید به مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتهی شود.

دیناری، ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه در خصوص توانمندی افراد دارای معلولیت و تأکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد با نیاز ویژه را از جمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولان برشمرد.

وی با تبریک این هفته به همه معلولان و خانواده‌های آنها، توفیقات این عزیزان را در عرصه های مختلف و توفیق خدمتگزاری به آنها را از بارگاه حق تعالی مسالت کرد.

شعار گرامیداشت روز جهانی معلولان «پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» تعیین شده است.

هشتم تا چهاردهم آذرماه هفته افراد دارای معلولیت و ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

روز شمار هفته معلولان امسال به این شرح است: هشتم آذر "افراد دارای معلولیت، رفع موانع و دسترس پذیری" نهم آذر "تکریم افراد دارای معلولیت در جامعه اخلاق مدار، دهم آذر "افراد دارای معلولیت، مشارکت فراگیر و پایدار، یازدهم آذر "افراد دارای معلولیت، خانواده و جامعه، دوازدهم آذر "افراد دارای معلولیت، مطالبه گری و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، سیزدهم آذر "افراد دارای معلولیت، خود شکوفایی، سازمان های مردم نهاد، چهاردهم آذر "افراد دارای معلولیت، بیمه و سلامت فراگیر.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 47436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد