بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول  را زیر چتر حمایتی خود دارد

امروز دوشنبه مورخ هشتم آذرماه دکتر «اسدالله حیدری» به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت : هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت از ۸ الی ۱۴ آذرماه با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز ، وی در ادامه به خدمات معاونت توانبخشی به افراد دارای معلولیت استان اشاره کرد و افزود :معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دفترهای تخصصی مراقبتی ، مراکز شبانه روزی ، روزانه و امور توانپزشکی،توانمندسازی امور افراد دارای معلولیت ، دفاتر شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارائه می دهد.

دکتر حیدری یادآورشد: دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی نظارت بر ۵۴ مرکز شبانه روزی ، اعصاب و روان ، ذهنی ، جسمی و حرکتی و سالمندان را برعهده دارد که اکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر دراین مراکز به طور شبانه روزی نگهداری و ازاین تعداد ۷۲۰ نفر فاقد سرپرست و یا مجهول الهویه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: این دفتر همچنین در زمینه ارائه خدمات و مراقبت در منزل فعالیت می کند و به ۱۶ هزار و ۸۲۴ مددجو درسطح استان البرز کمک هزینه مستمرپرداختی دارد.

وی گفت: درمجموع ۲۸ مرکز روزانه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی دارند که هزار و۸۹۹ نفر معلول ذهنی،جسمی، حرکتی ،کم شنوا ، اختلافات بلع ، دهان و چند معلولیتی دراین مراکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند هستند.

دکتر حیدری افزود: همچنین امسال اعتبارات تجهیزات توانبخشی هشت میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال ،اعتبار کمک هزینه ارتز و پروتز یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچر،سمعک و تشک خریداری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز همچنین از شناسایی یک هزار و ۴۴۵ فرد دارای معلولیت در روستاهای این استان دراجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه خبرداد.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار با ارائه یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر فرد دارای معلولیت از جمله خدمات ارائه  شده به این عزیزان است.  

کد خبر 47417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد