راه اندازی مراکز مثبت زندگی یکی از طرح های بزرگ بهزیستی می باشد

جلسه هم اندیشی صاحب امتیازان مراکز مثبت زندگی استان مازندران به مناسبت اولین سالگرد تاسیس مراکز خدمات بهزیستی با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، دکتر اسماعیل نیا مدیر عامل و عضو هیات مدیره کانون کشوری مراکز مثبت زندگی ، اعضای هیات مدیره استان و صاحب امتیازان این مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت ، گفت : افراد دارای معلولیت ، جامعه هدف بهزیستی هستند که یکی از اولویت های اصلی ما فراهم کردن زمینه های لازم برای حضور فعال آنان در جامعه با کمک سایر دستگاه های اجرایی می باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز مثبت زندگی یکی از طرح های بزرگ بهزیستی می باشد ، افزود : در سال گذشته 2500 مرکز مثبت زندگی در کشور راه اندازی شده است که از این تعداد 117 مرکز در استان مازندران می باشد.

دکتر گوهردهی ادامه داد : هدف از راه اندازی این مراکز ارائه خدمات 22 گانه سطح یک به جامعه هدف بهزیستی برای دسترسی بهتر آنان در مناطق محروم است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 51 هزار پرونده افراد تحت پوشش بهزیستی وجود دارد ، گفت : از این تعداد بیش از 48 هزار پرونده به مراکز مثبت بهزیستی واگذار شده است.

 وی مراکز مثبت زندگی را ظرفیت های بزرگ و عظیم اجتماعی کشور و استان دانست و افزود : مراکز مثبت زندگی  مجموعه خدمات سطح یک بهزیستی را به جامعه هدف ارائه می کنند و اولویت ما در بهزیستی استفاده از این ظرفیت ها در سطح استان و کشور است .

دکترگوهردهی با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی تامین سلامت اجتماعی و روانی آحاد جامعه می باشد ، ادامه داد : سازمان بهزیستی با توجه به گستردگی فعالیت های خود نمی تواند به تنهایی همه فعالیت ها را به درستی انجام دهد بنابراین باید از ظرفیت مردمی و اجتماعی در جامعه استفاده کند.

شایان ذکر است دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان این جلسه هم اندیشی که همزمان با آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت بوده، از صاحب امتیازان مراکز مثبت زندگی دارای معلولیت با اهدای لوح، تقدیر بعمل آورد.

کد خبر 47405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد