در رسانه | نزدیک ۸۰ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۷۹ هزار و ۶۶۰ نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، صحاف در نشست هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت افزود: این افراد دارای معلولیت خیلی شدید، شدید، متوسط، خفیف و نامشخص هستند و معلولیت آنها شامل معلولیت جسمی و حرکتی، بینایی، صوت و گفتار، شنوایی، روانی مزمن، ذهنی است.
وی مهمترین هدف بهزیستی را  توانمندسازی افراد  دارای معلولیت  با اشتغال پایدار بیان کرد و گفت: در قالب تسهیلات اشتغال به۲ هزار و ۲۳۵ نفر از معلولان استان خدمات ارائه شده است.
وی افزود: برخورداری از حقوق و فرصت‌های برابر، توجه به فقر، پاسخگویی به نیازهای اساسی  از دیگر آیتم های توانمند سازی معلولان است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تعداد مراکز روزانه بهزیستی در استان را ۸۴ مرکز عنوان کرد که در طول سال به چهار هزار نفر خدمات توانبخشی ارائه می دهند.
وی کوچک‌سازی مراکز توانبخشی را از اهداف مهم بهزیستی برشمرد و گفت: سعی شده است مراکز از حالت بیمارستانی و اردوگاهی خارج و به خانه تبدیل شوند .
صحاف ادامه داد: در استان ۹ خانه‌ کوچک حمایتی احداث شده است که در هر کدام از آنها ۱۰ نفر معلول نگهداری می شود.
وی خدمات کاشت حلزون را از جمله خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت شنوایی عنوان کرد و افزود: امسال  برای ۷۵ ناشنوا با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان در این خصوص اقدامات انجام شده است.
وی همچنین ارائه وسایل کمک توانبخشی به افراد دارای معلولیت را از دیگر اقدامات بهزیستی استان برشمرد و گفت: امسال حدود دو هزار قلم کالا شامل ویلچر، سمعک، باتری سمعک با اعتبار480 میلیون تومان به این افراد ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، تحویل ۳۷ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت، دیدار با امام جمعه تبریز، انجام گفتگوهای رادیویی و تلویزیونی، برگزاری نشست با تشکل ها و تجلیل از دانشجویان نابینا را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.
شعار امسال هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت که از۸ تا ۱۳ آذرماه برگزار می شود « ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» است. 
کد خبر 47385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد