شمیرانات|ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری 

معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات از ازدواج آسان معلولان و سالمندان در مراکز نگهداری و توانبخشی خبر داد و گفت: این اتفاق مبارک با حمایت خیرین انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا دانش‌آذر در رابطه با آمار معلولان تحت پوشش اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار معلول به همراه خانواده‌های خود تحت پوشش بهزیستی شمیرانات قرار دارند.
وی در رابطه با نوع معلولیت افراد تحت پوشش این سازمان گفت: جسمی - حرکتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی نوع معلولیت افراد تحت پوشش است. همچنین معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید از مستمری ماهیانه استفاده می‌کنند.
معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات در رابطه محدوده ارائه خدمات توسط این سازمان گفت: مناطق یک، دو و بخشی از منطقه ۳ جزء محدوده استحفاظی بهزیستی شمیرانات محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه ۳۲ مرکز سالمندان، ۹ مرکز شبانه روزی و ۴ مرکز روزانه در این محدوده قرار دارند.
دانش‌آذر با اشاره به واکسیناسیون گروه‌ هدف سازمان در مراکز و سالمندان تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر تزریق دو دوز قبلی، دوز سوم نیز تحت عنوان یادآوری تزریق شده است همچنین تعداد افراد فوتی ناشی از کرونا بسیار کم بوده و این به واسطه اقدامات انجام شده در مراکز است.
وی با اشاره به رویکرد سازمان مبنی از ازدواج آسان معلولان و سالمندان افزود: در این زمینه تلاش شده معلولانی که واجد شرایط ازدواج باشند با حمایت خیرین این اتفاق می‌افتد که از سال گذشته تا به امروز ۴ زوج معلول زندگی خود را آغاز کرده‌اند.
معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات درباره پذیرش معلولان و سالمندان مجهول‌الهویه اظهار کرد: این افراد نیز با حکم قضائی پذیرش می‌شوند و درباره هزینه نگهداری آنها نیز از کمک خیرین و یارانه سازمان استفاده می‌شود.

کد خبر 47377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد