پیام مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پیامی روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است :

 بسم الله الرحمن الرحیم

سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذر ماه روز جهانی افراد دارای معلولیت ، فرصتی است برای تکریم وتجلیل ازافرادی که با وجود بسیاری ازمشکلات با تکیه برخودباوری وعزمی استواروبا حضور درعرصه‌های گوناگون اجتماع ثابت کرده اند که می توانند با تلاش وهمتی مضاعف ، شعار" معلولیت مانع پیشرفت نیست " را محقق نمایند.

هدف از گرامیداشت این روز یادآوری تلاش در جهت عدالت اجتماعی، برابری حقوق فردی آحاد جامعه و ارتقاء درک موضوع معلولیت بوده و فرصت مناسبی است تا با پرداختن به خواسته های به حق بخش مهم ی از جامعه بعنوان افراد دارای معلولیت فضا را برای رشد وسطح رفاه این عزیزان فراهم آوریم تا با افزایش آگاهی عمومی از دستاوردهای حاصل از فعالیت این افراد در هر یک جنبه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی شرایط تکریم آنان را مشابه افراد سالم محقق نماییم.

شعارامسال روزجهانی افراد دارای معلولیت با عنوان " پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت "  مسئولیتی سنگین را به دوش متولّیان و دستگاه‌های مختلف اجرایی گذارده تا در کنار همه ی برنامه ریزی ها و اقدامات خود راه های ایجاد جامعه ای توسعه یافته ی پایداربا مشارکت معلولین را به ویژه در دوران پس از کرونا در کانون توجّه قرار دهند.

بنابراین با ایجاد تغییردررویکردهای فردی و سازمانی ، تلاش خواهیم کرد تا با تقویت فعالیت های جمعی و گروهی از امکان حضور و دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات ضروری و حمایت های اجتماعی ،آموزشی و ....اطمینان حاصل کنیم.

تردیدی نیست که دستیابی به این مهم و توانمندسازی معلولان و ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان تنها در گرو اقدامات سازمان بهزیستی نبوده و نخواهد بود ، بلکه بستر این توانمندسازی می بایست در سطوح مختلف جامعه و همیاری مجدانه سمن ها، سایر نهادهای اجرایی، تصمیم ساز و نظارتی فراهم گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین، امیدوارم عزیزان دارای معلولیت در کنار سایر افراد جامعه زندگی را با آرامش و بالندگی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تجربه نمایند. 

دکتر فرزاد گوهردهی

مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 47352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد