پیام تبریک نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به مناسبت گرامی داشت هفته افراد دارای معلولیت

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی زنجان در متن پیامی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) که می فرمایند: :" الله الله (ای مالک اشتر! تو را به عنوان مدیر ارشد جامعه هشدار میدهم درباره طبقه مساکین و نیازمندان، زمین گیران و معلولین، پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است. بخشی از بیت المال و بخشی از غلّه های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به معلولین و محرومین اختصاص ده. همواره به فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی برمگردان. (نهج البلاغه، عهدنامه مالک اشتر، فراز هفتم) هفته افراد دارای معلولیت را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:
معلولان زیباترین و بهترین نشانه های الهی با روح لطیف و بی آلایش هستند که باید زمینه ایجاد انگیزه و شور و نشاط را به دور از احساس ترحم و حفظ کرامت آنها در آنها تقویت و فضای بروز خلاقیت را برایشان فراهم کرد.
دیدن این عزیزان در هر روز و ساعت آدمی را به یاد پروردگار یکتا و قادر بی همتا می اندازد و چه بسا این بزرگواران با چهره ای معصوم و پر از احساس، خلاقیت هایی را به منصه ظهور می گذارد که از بسیاری افراد سالم چنین تراوش فکری ساخته و پرداخته نخواهد بود و آنجاست که شعر معروف ((خدا گر به حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید درِ دیگری)) رنگ و جلوه ی زیبا پیدا می کند و بیانگر این است که معلولیت، محدودیت نیست.
ارج نهادن به تواناییهای معلولان و تلاش برای احیاء حقوق آنان و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه باید فرهنگ سازی و عدالت اجتماعی در راستای بهره مندی مساوی از منابع، امکانات و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه به شکل مطلوبی فراهم گردد.
اینجانب روز جهانی افراد دارای معلولیت را به تمامی فرشتگان آسمانی و خانواده های این عزیزان تبریک عرض نموده و به همه کسانی که برای این افراد خدمات صادقانه ارائه می کنند، دست مریزاد و خدا قوت می گویم. امیدوارم ضمن ارتقاء همدلی و مشارکت، جهانی سرشار از عدالت و مهرورزی در جهت شناسایی و شکوفایی تمامی توانمندی‌ها داشته باشیم و استعدادهای افراد دارای معلولیت شکوفا و مورد حمایت قرار گیرند.
علی خاتمی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

کد خبر 47349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد