اعلام برنامه های بهزیستی هرمزگان به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت

معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان ، برنامه های بزرگداشت روز جهانی و هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت اظهار داشت : برنامه های تکریم ، تجلیل و گرامیداشت افراد دارای معلولیت از 8 تا 14 آذر ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد .

رفعت ایرانپور معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان شعار امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت را تحت عنوان " پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت " اعلام کرد و افزود : در همین راستا و به منظور برگزاری باشکوه برنامه ها ، در چند هفته اخیر ، چندین جلسه با کارشناسان بهزیستی استان ، روسای ادارات بهزیستی شهرستان و انجمن ها و مراکز غیردولتی حوزه توانبخشی این اداره کل برگزار گردیده و با جمع بندی ظرفیت ها ، همراهی مسئولین و تشریک مساعی امیدواریم با مشارکت خود معلولین، برنامه هایی متنوع ، جامع و درخور این قشر توانمند و بلندهمت برگزار کنیم.

وی در ادامه به تشریح اهداف و برنامه‌های بهزیستی هرمزگان بدین مناسبت پرداخت و تصریح کرد : حضور افراد دارای معلولیت در نماز جمعه ، غبار روبی گلزارشهدا ، سخنرانی مدیرکل در خطبه های نماز جمعه و قرائت بیانیه ی از سوی نماینده معلولین در این مراسم عبادی سیاسی از برنامه های 12 آذر ، روز جهانی افراد دارای معلولیت است .

معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان همچنین از راه اندازی کمپین حمایت از معلولین در بحث مناسب سازی شهری خبر داد و گفت : عدالت اجتماعی ایجاب می کند که محیط شهری برای تمای افراد جامعه ،اعم از سالم و معلول، قابل دسترسی باشد و مناسب سازی شود. هنگامی که این امر تحقق نیابد و محیط شهری برای حضور معلولین مناسب سازی شود، خانه نشینی و انزوا بر این قشر از جامعه تحمیل می شود . در همین راستا و به منظور تحقق مطالبات به حق این افراد و جلب حمایت عموم ، کمپین حمایت از معلولین راه اندازی شده است.

وی برپایی نمایشگاه سه روزه ، دستاوردها وتوانمندی های معلولین ، تقدیر از خیرین و خانواده های چند معلولیتی ، دیدار نمایندگان معلولین با استاندار هرمزگان ودادستان شهرستان بندرعباس، افتتاح مراکز ، واگذاری واحدهای مسکونی معلولین ، بازدید از مراکز توانبخشی با حضور مسئولین را از دیگر برنامه های اداره کل بهزیستی هرمزگان عنوان کرد.

کد خبر 47330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد