اختتامیه جشنواره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا)

اختتامیه جشنواره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) با حضور معاون پیشگیری بهزیستی استان ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ،شهردار سنندج ، اعضای شورای شهر ،نیرو انتظامی و دیگر عوامل اجرایی طرح ها در محل سالن ورزشی بعثت برگزار شد.

ناصر کریمیان معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از سه سال گذشته با همکاری گروه های همیار در پایگاههای سلامت روان اجتماعی  استان اجرایی شده است.

اختتامیه جشنواره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا)
 کریمیان معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت : با اجرای این طرح نوجوانان  مشارکت گروهی در محله و اجتماع را یاد می گیرند و این طرح با هدف ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله ها و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در سطح پایگاه های سلامت اجتماعی می باشد.

اختتامیه جشنواره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا)
آغاز این طرح در سال 1397 با تشکیل 16 گروه نوجوان در محلات و نظارت 4 پایگاه و فعالیت 12 تسهیلگر آموزش دیده برگزار گردید و سپس در تابستان امسال 1400 اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان در 31 محله در سطح استان با استفاده از ظرفیت 46 تسهیلگر محلی، 61 گروه که (50 گروه حضوری 11 گروه مجازی)  به اجرا درآمده است.


وی با بیان اینکه ، مشارکت دانش آموزان در این طرح علاوه بر اینکه آنها را با خطرات آسیب های اجتماعی آشنا می کند در کنترل و کاهش آسیب در جامعه نیز بسیار تاثیرگذار است.

اختتامیه جشنواره طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا)
نوجوانان در محلات  با شرکت در این طرح می توانند مشکلات خود را شناسایی و آنها را اولویت بندی و پس از آن نیز راهکارهای رفع آن را بیاموزند و علاوه بر این نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسئولیت پیدا می کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 47316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد