پیام مدیرکل بهزیستی استان  به مناسبت هفته جهانی معلولان

مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت هفته جهانی معلولان پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، در متن پیام مهدی دیناری  آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته  جهانی معلولان  با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، ددسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت فرصتی است ارزشمند برای خوب دیدن و ارج نهادن به توانمندی های همنوعانی که با محدودیت های معلولیت مبارزه می کنند و توجهی است برای مسؤلان تا ضمن احیاء حقوق کامل معلولان، نگرش جامعه را نسبت به پذیرش پدیده معلولیت تبیین کنند.

معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند. به این منظور، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های، اجتماعی، فرهنگی و هنری تضمین شود.

هدف از تعیین این هفته ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهی هایی بوده است که می‌بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه در خصوص توانمندی افراد دارای معلولیت و تأکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد با نیاز ویژه از جمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولان است.

اینجانب با  تبریک این هفته به همه معلولین و خانواده‌های محترم  آنان، توفیقات این عزیزان را در عرصه های مختلف خواستار و توفیق خدمتگزاری به این بزرگواران را از بارگاه حق تعالی مسالت می کنم.

مهدی دیناری

مدیر کل

کد خبر 47311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد