برگزاری همایش گام دوم انقلاب و نقش بسیج ادارات در تحقق دولت اسلامی

صبح روز هفتم آذر ماه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج همایش گام دوم انقلاب و نقش بسیج ادارات در تحقق دولت اسلامی با حضور دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان و جمعی از مسئولین در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد

در این همایش بیان شد : در گام دوم انقلاب باید از تجربیات گام اول استفاده کنیم و بسیج ادارات در تحقق دولت اسلامی باید تلاش کند تا کشور اسلامی در لایه های مختلف شکل بگیرد و مدیران و کارکنان باید انقلابی و اسلامی باشند.

بدون‌شک بسیج از مهمترین نیروهای درون‌زای کشور است که در گام اول انقلاب، در تثبیت، تداوم، ماندگاری، پیشرفت و قدرت‌آفرینی برای انقلاب و نظام اسلامی نقش مؤثر داشته است. به طور خلاصه و در تمهیدی تاریخی باید گفت که بسیج اگرچه در روند شکل‌گیری و تکوین انقلاب اسلامی نمود سازمانی نداشت، اما اعضا و نیروهای آن، بدنه‌ی اصلی مبارزاتی انقلاب را تشکیل می‌دادند و با مجاهدت‌های آنها، تحت رهبری عالی امام خمینی(ره) بود که انقلاب به پیروزی رسید. بعد از پیروزی انقلاب نیز با توجه به شرایط فروپاشی رژیم و در شرایطی که هنوز نظام اسلامی مستقر نشده بود و حتی در مراحل و سال‌های اولیه استقرار نظام، با تشکیل کمیته‌های انقلاب، بسیجیان در قالب تشکل‌های محله‌محور و مرکزیت مساجد، ضمن ایجاد امنیت و مقابله با ضدانقلاب، انقلاب را از شرایط دشوار مرحله‌ی استقرار نظام عبور دادند.

گام دوم انقلاب اسلامی، گام تمدن‌سازی است؛ به این معنا که در این گام هدف آن است که مقدمات و شرایط لازم برای تحقق تمدن نوین اسلامی فراهم شود و نظام یک گام به فرایند تحقق اهداف تمدنی خود نزدیک شود. طبیعی است که در این گام نیز نیرویی مانند بسیج که در گام اول انقلاب نقش بی‌بدیلی در ایجاد، استقرار، تثبیت، حفظ و ماندگاری انقلاب و نظام داشته است، در گام دوم نیز باتوجه به افق تمدنی انقلاب اسلامی نیز کارویژه‌های تعیین کننده داشته باشد. مهمترین کارویژه‌های بسیج در گام دوم انقلاب براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عبارت‌اند از:

۱- امیدآفرینی و ترویج نگاه خوش‌بینانه نسبت به آینده

۲- جهاد علمی

۳-مقابله با جنگ اقتصادی(تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها)

۴- ترویج معنویت و اخلاق‌مداری

 ۵-پاسداری از جهاد کبیر نظام در برابر استکبار

۶- مطالبه‌گری در حوزه عدالت

۷ - کمک به مبارزه با فساد

۸- پاسداری از آزادی و استقلال ملی

۹- جوان‌گرایی و جوان‌پروری

۱۰- ارائه الگویی مطلوب و موفق از سبک زندگی اسلامی ایرانی

کد خبر 47299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد