تقدیر از کارشناسان و کارکنان خانه امن زنان

به مناسبت گرامیداشت ۲۵ نوامبر (۴آذر ) روز جهانی منع خشونت علیه زنان ،از زحمات کارشناسان خانه امن زنان در نگهداری و ساماندهی زنان و دختران خشونت دیده تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور مدیر کل ، سرپرست معاونت اجتماعی و کارشناسان دفتر آسیب دیدگان اجتماعی برگزار شد از زحمات شبانه روزی کارشناسان و کارکنان خدوم خانه امن زنان تقدیر شد.

خانه امن چیست و با چه هدفی راه اندازی شده است  :

هدف کلی:حمایت وتوانمند سازی زنان و دخترانی است که درمعرض خشونت قرار دارند ویا مورد خشونت واقع گردیده اند.

اهداف اختصاصی:

- تامین محل امن جهت زنان در معرض خشونت یا خشونت دیده و فرزندان آنها(با درنظر گرفتن محدودیتهای سنی شرعی برای پسران)

- ارتقاء توانمندیهای زنان در معرض خشونت و خشونت دیده  و خانواده هایشان جهت مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع .

جامعه هدف: 

زنانی که مورد همسر آزاری قرار گرفته اند و نیازمند به دریافت خدمات تخصصی اعم از سرپایی و یا اقامتی می باشند همراه با فرزندان ( دختران بدون محدودیت سنی ، پسران تا ۱۲ سال).

ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان شناسی، بهداشتی – درمانی، حقوقی، فرهنگی – آموزشی – اشتغال به صورت سرپایی و اقامتی و در آخر پی گیری پس از ترخیص

خدمات روزانه: در شرایطی که زن خشونت دیده یا در معرض خشونت ناچار است به همان منزلی برگردد که در آن در معرض خشونت میباشد، مددکار اجتماعی در قالب ارائه یک طرح ایمنی با کمک خود مراجعه کننده تهیه می نماید. زیرا همیشه احتمال تکرار خشونت وجود دارد. طرح ایمنی برای هر فرد به صورت اختصاصی با توجه به شرایط فرهنگی، سن قربانی، سن فرزندان، نوع خشونت و منابع حمایتی قربانی طراحی می گردد.

خدمات نگهداری: در شرایطی که زن خشونت دیده یا در معرض خشونت در خطر امنیت جانی بوده و امکان بازگشت به محل زندگی و یا محلی که در آن خشونت می دیده است ، نباشد. به صورت موقت در خانه امن همراه با فرزند خود ( دختر بدون محدودیت سنی و پسر تا بالای سن بلوغ) با اخذ حکم قاضی به مدت دو دوره ۴ ماهه نگهداری می شوند.


 

کد خبر 47271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد