همکاری بهزیستی استان با شورای اسلامی استان البرز در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی

دکتر علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز در اداره کل بهزیستی استان حضور پیدا کرد و میهمان دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز،  در آغاز جلسه دکتر «اسدالله حیدری» ضمن خیر مقدم به حضار جلسه اظهار داشت: حضور امروز رئیس شورای اسلامی استان البرز در اداره کل بهزیستی استان نمایانگر دغدغه مندی و احساس مسئولیت اجتماعی شورای دوره ششم است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش استان البرز و شهر کرج در زمان حال و آینده موضوع آسیب های اجتماعی است افزود: بهزیستی دستگاهی است که به صورت بین بخشی متولّی آسیب های اجتماعی است و نیازمند یاری سایر دستگاهها علی الخصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر در تمامی حوزه هاست و در صورت همکاری و هم افزاییست که امکان برداشتن گام های اساسی برای استان البرز  مهیا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر دادستان محترم استان با جدیّت پیگیر آن است بحث کودکان کار و خیابان است که البته اکثر آن ها کودک کار هستند و به ندرت کودک خیابانی در استان وجود دارد.

دکتر حیدری گفت: در بحث مهاجرت اتباع خصوصاً افاغنه در حال حاضر با توجه به شرایطی که در کشور افغانستان حاکم است مهاجرت این افراد به کشور ما به شدت افزایش پیدا کرده و بر اساس دستورالعمل های سازمانی امکان جانمایی و ساماندهی اتباع غیرمجاز در مراکز شبانه روزی وجود ندارد، لذا مجبور هستیم مراکز روزانه را افزایش دهیم، از این رو برای ساماندهی این آسیب نیازمند همکاری و مساعدت شورا و شهرداری هستیم و خوشبختانه علی رغم این که از زمان انتخاب شورای جدید زمان زیادی سپری نشده است بناست توسط این شورا طی هفته جاری ساختمانی مجهز به منظور ساماندهی کودکان کار در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اینکه برخورد با موضوع کودکان کار و تکدّی گری نیارمند فرهنگسازی است اظهار داشت: جدی ترین معضل در بحث تکدی گری و کودکان کار حمایت مالی مردم دلسوز کشورمان است که موجب تشویق این افراد برای ادامه کار خود میشود و این مسئله منجر به تداوم این زنجیره خواهد شد.


دکتر حیدری با اشاره به اینکه حمایت از این افراد باید از مسیر درست و از طریق مشارکت و کمک مردم به ادارات، ارگان ها و موسسات خیریه صورت گیرد افزود : برای اصلاح این روند و رویکرد اشتباه نیاز به فرهنگسازی از طریق رسانه های جمعی، صدا و سیما و دستگاههای متولی فرهنگسازی است تا مردم را بسوی تصمیم گیری صحیح سوق دهد.

دکتر حیدری بیان داشت: بر اساس آمار موجود در استان البرز بین دوهزار تا دوهزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر وجود دارد که به همت تمامی دستگاههای متولی مرکزی برای ساماندهی این افراد راه اندازی شد.

وی اضافه کرد : این مرکز نگهداری مردان ۴۵۰ نفر ظرفیت دارد و مابقی این افراد با دستور قضایی در مراکز ماده ۱۵ ساماندهی می شوند که بر خلاف دستورالعمل های موجود سازمان بهزیستی است اما با توجه به ضرورتها این اقدام صورت گرفته و باید ادامه پیدا کند و این امر نیز با توجه به مشکلات و نیازهای جدی پیش رو مستلزم همکاری و همراهی شورا و شهرداری است.


مدیرکل بهزیستی استان در بحث اورژانس اجتماعی شهرستان چهارباغ گفت: با پیگیری های لازم مجوز ایجاد این مرکز را از سازمان بهزیستی کشور گرفته ایم و در صورت در اختیار قرار دادن فضا و مکان مناسب این مهم در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

در ادامه جلسه دکتر علیرضا قره حسنلو رئیس شورای اسلامی استان البرز ضمن تقدیر و تشکر از دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز به دلیل فعالیت ها و اقدامات موثر در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و خدمات اثر بخش به افراد آسیب دیده استان اظهار داشت: در سه دوره ای که بنده در شورای شهر حضور داشتم همیشه تاکید داشتم شورای استان  در جهت مقابله مؤثرتر با آسیب های اجتماعی باید با تمام توان و امکانات همکاری لازم با بهزیستی را داشته باشد که این امر با حضور و همراهی شما محقق خواهد شد.

دکتر علیرضا قره حسنلو افزود: در این راستا آمادگی انعقاد یک تفاهم نامه در بخش های مختلف را با بهزیستی استان درحوزه کودکان کار، معتادین متجاهر و سایر خدمات حمایتی خصوصاً در بافت روستاها و حاشیه شهرها داریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز بحث توانمند سازی مددجویان بهزیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این بخش نیز می توان از ظرفیت شورای شهر و روستا بهره گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: یقین بدانید شورای شهر در کنار بهزیستی است و با توجه به این که فعالیت های بهزیستی مشارکت مدار است و با حضور شورا و دهیاری ها به نحو مطلوب تری ارائه خدمات پیش خواهد رفت از این طریق همکاری خود را با بهزیستی استان اعلام میداریم.

در پایان مقرر شد طی هفته جاری مدیرکل بهزیستی استان به همراه رئیس شورای اسلامی استان از مراکز بهزیستی و مناطق آسیب خیز استان بازدید میدانی داشته باشند.

همکاری بهزیستی استان با شورای اسلامی استان البرز در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی

کد خبر 47246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد