شاهرود | تفاهم نامه ی استفاده از وکیل معاضدتی برای مددجویان بهزیستی شهرستان

جهانسیر از معافیت ۷ مددجو از پرداخت هزینه های دادرسی و بهره مندی ۹ توانخواه از وکیل معاضدتی خبر داد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر مدیراداره بهزیستی شاهرود از همکاری کانون وکلای دادگستری با بهزیستی و استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و همکاری و تعامل با مجموعه خیرین در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و غیره یکی از اولویت های مهم این دوره از فعالیت های سازمان است که بصورت محسوس به آن پرداخته می شود خبر داد

مدیر اداره بهزیستی شاهرود گفت : بر این اساس افرادی که به لحاظ مشکلات جسمی و مالی توان ندارند تا مانند دیگر شهروندان عادی از حق داشتن وکیل برخوردار باشند، بهزیستی این مساعدت را به آنها می رساند تا از داشتن وکیل و مشاور حقوقی در مواجهه با مشکلات حقوقی و قضایی برخوردار باشند.

مسعود جهانسیر  با اشاره به این که مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان جامعه هدف بهزیستی جزء برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

جهانسیر با اشاره به تصریح قانون به موضوع معاضدت حقوقی و قضایی، اظهار داشت: این مهم امکانی برای نیازمندان و افرادی است که بضاعت لازم برای در اختیار گرفتن وکیل مناسب ندارند. هدف ما در بهزیستی ایجاد شرایطی برای بهتر زیستن است. در همین راستا از ابتدای سال جاری ۹ نفر از توانخواهان با معرفی به کانون وکلای دادگستری از خدمات حقوقی وکلای داوطلب استفاده کردند.

وی  افزود : جامعه هدف بهزیستی به لحاظ فکری، حمایتی و اجتماعی نیازمند دریافت خدمات هستند که بعضاً از نظر مالی برای انجام کارهای حقوقی خود در مضیقه هستند که با همکاری کانون وکلای دادگستری اقشار تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و یکی دیگر از خدمات قابل ارائه به مددجویان، معافیت ایشان از پرداخت هزینه های دادرسی طبق تبصره ۵۰۵ آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب است که این مهم در سال جاری برای۷ مددجو محقق شده است.

 وی در پایان اظهار کرد: براساس قانون، کانون وکلای دادگستری در معاضدت قضایی که نیازمند ارائه خدمات مشورتی و مشاوره‌ای باشد مشکلی ندارد اما در بخش دفاعی مشکلاتی همچون پرداخت مالیات و عوارض گریبان‌گیر وکلا می‌شود که امیدواریم به زودی این مشکل نیز مرتفع شودو از تعامل و همکاری مناسب کانون وکلا و مشاوران دستگاه قضا با مجموعه بهزیستی قدردانی کرد.

کد خبر 47234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد